En ganska bra och solig dag

Idag var jag på mölndals sjukhus och röntgade halsryggen, någonting jag försökt undvika ett tag genom att omboka och omboka tid. Låter så seriöst, och bara ordet halsrygg får mig att må lite illa, men det går nog bra. Det var en hel skara sjuksköterskor som tog hand om mig, eller dom flesta var nog under utbildning och höll på att lära sig. Det tog en evighet eftersom ingen verkade veta vad dom sysslade med och utrustningen tycktes helt främmande för dessa kvinnor. Inte helt bekvämt att sitta halvnaken i någon konstig stol och låta okända händer vända och virda på en tusen gånger om. Efter mycket om och men var dom äntligen nöjda, och dom uppmanade mig att springa ut i det fina vädret och njuta av livet.

Det gjorde jag också, och den första personen jag ser när jag kliver av spårvagnen på Korsvägen är min lilla söta Johan. Jag ingås att det var ödet, och tillsammans med våra solglasögon gick vi och dejtade Peter med lite kaffe och solsken på Da Matteos uteservering. Peter hade impulsköpt en ny mobil, han var alldeles uppe i det blå och satt ganska mycket i sin egen lilla värld (antagligen med våta drömmar om tekniska prylar). Johan pratade sex och relationer som vanligt. Jag pratade sex och relationer som vanligt. Med andra ord var allt ganska mycket som vanligt, bara lite varmare och skönare.

Efter en sväng i staden och ett span inne i Prickig Katts nyöppnade fina butik (som alla i Göteborg och med vägarna förbi Göteborg borde besöka) var det dags för falafel. Extra sås, ramlösa, chili på kinden och folié i munnen. Vi satt vid kanalen på kungstorget och kollade på människor som gömde väskor bakom buskar och hade cigarettfimpar inbakade i håret. Det är spännande med vår i staden och vi satt kvar ett tag tills vi fick gåshud och solen började gå ner. Sedan drack vi kaffe, igen. Den här gången även med Emmeli, Jenny, Vicky och Niklas. Vi pratade om hur ofta man börde duscha, varför jobb-annonser alltid ser likadana ut, avundsjuka och bortskämda människor, brats, festivaler, om killar borde sitta när när dom kissar (någonting Emmeli bestämt hävdar att dom ska, och att stå är brist på respekt att stå. Haha.) Vi pratade tills vi inte orkade prata mer och då pratade vi lite till. Sedan åkte vi hem till våra olika delar av stan.


5 comments:

Anonymous said...

jag är en stolt sittkissare. jag vet inte ens hur man kissar ståendes längre.
lite svårt vissa morgnar bara. det är ju ett jävla gissel det här med ofrivilliga kroppsaktiviteter.

där har du ett bra ämne att ta upp med dina manliga vänner.

Anonymous said...

fin bild på P & N. / emmeli

Anonymous said...

fin dagsrecension! fler sådana önskas, haha :)

Anonymous said...

Tack för en supermysig snabbfika igår. det var underbart. puss vicki

http://www.vick-is.blogspot.com/

evelina hultqvist said...

tlvott: ja, det är faktiskt ett ganska spännande ämne även fast det för min del är totalt oviktigt om mina manliga vänner/bekanta/pojkvänner vill sitta eller stå.

Kul att lyssna på folk som brinner för sin åsikt angående andras kissande.

emmeli: puss

anonym: det kommer flera, jag lovar. och tack.

vicky: mysigt som alltid. du ligger med på min länklista nu btw. pussen.