Monday Project

Här ser ni resultaten av Monday Projects bilder från tisdag och onsdag. Tisdagens uppgift var, Gör ett självporträtt när du rakar av dig skägget och onsdagens uppgift var, Fota någon eller något som gör att din livskvalitet försämras. Inte helt enkelt, eller hur?

I tisdags fotades det som fan. Adam fick vara min assistent och hjälpa mig agera mänskligt stativ samt smeta in hela mig i raklödder. Kvällen blev sen och jag hann inte riktigt göra ett urval som kändes bra bland alla bilder så det fick bli den uppgivna posen utan raklöddrig kropp.

I onsdags hade jag hjärnsläpp. Insåg ganska snabbt när jag började fundera att min tillvaro är ganska så härlig ändå, men det som just nu försämrar min livskvalitet dagligen är mitt jävla knä som inte vill vara med mig, väcker mig på natten av smärta och hindrar mig från att göra vanliga saker som att exempelvis gå i trappor. En annan del i fotot som också symboliserar en sak som försämrar min livskvalitet är en bild på mig och min syster Emmeli från vår barndom, bilden står för att jag inte längre har henne lika nära mig och att jag saknar henne varje dag.


3 comments:

Unknown said...

Great picture the first one!

evelina hultqvist said...

Thank you Minna! :)

lyckorusimagen said...

Kul att höra vad du menade med andra bilden. Jag satt en stund och funderade.. Tolkade det som att det försämrar din livssituation när din andra hälft (emmeli) är skadad eller mår dåligt. Just för tvillingkortet och sen två likadana ben, med skillnaden att ett av dem har ett plåster. Lustigt att det inte alls var tanken. Genialisk bild på det sättet. Kollade igenom dina klasskamraters bilder och konstaterade väldigt fort att du verkligen är, tillsammans med en annan tjej, den mest talangfulla!