Emmeli

I lördags fick jag upp tidigt för att åka och hälsa på min andra hälft, Emmeli. Hon bor i en liten tvåa i ett litet rosa hus i en liten stad alldeles för långt bort från mig och jag längtar efter henne varje dag. Vi tog bilen, jag, mamma och pappa med flera stop på vägen, som exempelvis massa godis på godisfabriken på väg till Alingsås. Det är ett måste vid bilresor på över en timme.


Väl framme i Tidaholm blev det kramar, second hand och ett besök i en liten butik som min syster börjat sälja sin keramik i. Korsen och plattorna med ansikten är bara en liten del av allt fint hon gör.

Vi tog bilen till Skövde, lyckades köra fel flera gånger fastän vi alla varit där förut. Skulle gå på ekologisk restaurang men när vi kom fram var maten slut så det blev någonting helt annat.


Efter en långlunch med mycket skratt promenerade vi mot Skövde konsthall för att se utställningen av Elisabeth Ohlson Wallin, men när vi kom dit så skulle dom precis stänga.

Vi gick helt enkelt nöja oss med att läsa vad andra människor hade tyckt och tänkt om utställningen.

Jag och Emmeli ville ta en tvillingbild. Hon tyckte jag såg ut som en stereotyp av "den modemedvetna, svåra manliga designstudenten" typ. Om det är bra eller dåligt vet jag inte, men när jag ser denna bilden så känner jag att det är ganska så dåligt... haha.


Sedan var det dags för oss att åka hem igen. Dagen gick så himla fort.

Tyckte att den kändes sorgligt att vinka hejdå till Emmeli. Hon såg så ensam ut.

Vi åkte hem i solnedgången och pratade om vilken tur det är att man har varann och att våran familj har fått förbli hel.



1 comment:

Salli said...

Gick på Hellidens Folkhögskola i ett år, nog det bäst året i mitt liv. Får rysningar å längtar tillbaka när jag ser bilder.

Din blogg är så fin!

Salli