dagen uppdelad i tre

1.) idag började jag skolan. det kändes roligt och bra att se mina klasskamraters förväntansfulla ansikten i korridoren då man diskret synade varandra för att försöka få en uppfattning om vilka det var man skulle tillbringa sina närmaste två år tillsammans med. givetvis var det omöjligt att säga vilka människorna som stod runt omkring mig var, men fint att se dom i alla fall och fint att veta att jag kommer skratta med dom och byta erfarenheter många gånger från nu.
när jag kom hem kände jag mig glad och upprymd. har nog ännu inte fattat att jag idag tog första klivet in i mitt nya liv.

2.) sedan var det ju det här med bergodalbane livet. en sak är bra och en annan är dålig. jag ringde pappa framåt kvällen och så fort jag fick höra hans varma röst så brast min. jag ville bara krypa upp i hans famn som ett litet barn och få vara svag och trygg en stund. det vore så skönt.

3.) avslutade dagen med att köra skiten ur mig själv på ett hårt träningspass. det kändes bra.


No comments: