mitt minst kreativa år

sitter och pillar med arbetsprover till HFF som ska vara inne senast på fredag. har haft mitt mest okreativa år sedan jag blev "stor" och jag har inte så mycket i fotoväg att välja på och har tyvärr inte producerat något nytt för det här endamålet eftersom jag inte gillar att göra saker för att passa inom en ram som man tror att nån vill ha.
tror dock att jag kommer ångra mig om jag inte söker alls. hellre ett nej än att inte ha tagit chansen alls.

vill få förändring! vill göra fantastiska saker!

hamnade självklart bland halvnya och gamla bilder i mitt sökande efter vissa guldkorn. här är ett litet smakprov av sånt jag bläddrat igenom:









10 comments:

Sara said...

Ska du inte söka till några andra skolor? Det finns ju i alla fall några till, även om de inte är så många!

evelina hultqvist said...

jo självklart! dom har dock inte sista ansökningsdatum så här tidigt. har du några att rekomendera?

Annika said...

Jag tycker att vardagsfotografierna du bjuder oss på är helt fantastiska också. Ibland har man svackor men tillslut kommer det tillbaka. Jag tror du tills slut kommer att komma till en punkt du då ba YES kreativiteten är tillbaka.

Sara said...

Bra!
Hm. Tänker att du känner till alla.
Men Nordens och Mittuniversitetet om man vill jobba åt bildjournalistik.
Gamleby har ju både Reklam & Magasin och Gestaltande Fotografi.
Sen finns Studium också. Det är nog inte dumt med en KYutbildning... eller YH eller vad det heter nu :)
Jag går på Fotoskolan STHLM, men där tar de bara in vartannat år.

inte nu kanske sen said...

du är fantastiskt duktig och inspirerande, även med iphonefoton. det handlar om dig, inte objekten. puss

Lisa said...

vackert!

Camila said...

Jag hoppas du även har med bilden på flickan som sprejar graffiti på en gatuvägg. Var det du som tog den? Den bilden är jättebra och fin tycker jag. Alla dina bilder är sjukt fina!
Keep it up!

Anonymous said...

här får man så fetingbra vägledning när det kommer till att utforma en ansökan. detaljerna avgör.
du måste komma hit.

emmeli

evelina hultqvist said...

tack för era ord och tips!

Eb said...

jag fattar inte varför du inte kommit in ännu!!! du är fan asbra!