lika fruktansvärt som sist

inatt drömde jag att min andra syster dog.
även denna gång kom mamma med beskedet om vad hon hade hänt. vi satt kring köksbordet när hon likt en viskning stötte ur sig att allting var över. min fina lillasyster hade valt att avsluta sitt liv, och den isande kyla som vandrade genom min kropp på en hundradels sekund var fruktansvärd. ingen förvarning. ingen förklaring. ingenting. hon hade bara gett upp livet och oss som älskade henne så otroligt mycket här.


vill aldrig mer drömma sånt här. vaknade genomsvettig med en hemsk känsla i kroppen. smsade henne direkt, och även denna gång var min fasa för döden i onödan.
jag har hört att drömmar om döden handlar om att gå vidare, gå in i en ny fas av livet, släppa taget om någonting.
någon skrev här på bloggen att om man drömmer om en persons död så kommer den att få ett långt liv.
hoppas det.

1 comment:

Anonymous said...

jag tror inte att någon annan kan tolka ens drömmar, du måste nog lista ut vad de betyder själv. drömmar brukar ju handla om det man tänker mycket på.