Roadtrip

Igår hade jag och Joel en heldag på vägarna med stop i Varberg, Kungsbacka och Kållered. Vädret var helt galet fint, perfekt för en roadtrip och när vi kom ut till varbergs kust och det öppna havet så kände jag mig helt lyrisk. Älskar havet! Jag hade inte speciellt höga tankar om varberg, men fyfan vad fint det var (det lilla vi såg). Anledningen till att resan förde oss hit var därför att jag hade ett fotojobb där. Fota kille till utbildningskatalog. Det var roligt, men lite jobbigt med blåsten eftersom han hade gjort sig fin i håret.

På vägen tillbaka mot Göteborg bestämde vi oss för att svänga av vid kungsbacka och kolla freeports härliga utbud. För min del blev enda inköpet att macka och en kopp kaffe medans Joel hittade en fin skjorta och kofta. Jag håller fortfarande lite väl hårt i mina pengar efter min panka period, och det är kanske bra det så slipper jag genomlida pengalöshet igen.
Vårt nästa stop vad IKEA där vi gjorde våra första gemensamma inköp. En stekpanna, en skål och en stor fin golvlampa. Kändes väldigt vuxet.


1 comment:

Anonymous said...

en kulla-lampa?