Jag älskar dig. Jag hatar att spy. Jag gör ibland båda.

Klockan är mitt på dagen. Jag ligger i sängen. Bredvid mig ligger Joel och sover som ett litet barn. Vi har hängt upp en lampa idag, gjort en lista, samt druckit en Proviva björnbär. Hade storslagna fredagsplaner men efter att ha spenderat natten hulkande över toaletten har mina krafter sinat och peppen är borta.
Och nej, jag var inte ute och söp inatt eller nåt sånt där! Drack en öl under tidig kväll för att sedan dra hem och kolla på Flyga drake. Fick plötsligt sjukt ont i magen hade mått lite halvkasst-magkatarrsaktigt halva dan men lyckades ändå somna gott efter filmen. Mitt i natten vaknande jag med världens illamående. Var nära att spy på Joel som självklart också vaknade i tumultet. Kändes som jag skulle kalva tills jag dog, men på nåt sätt lyckades Joel lura tillbaka mig i sängen efter några spyor (äkta kärlek!), fastän jag var övertygad om att det var långt ifrån över. Sedan somnade jag! Somnade mitt i illamåendet! Uhh så skönt! Vaknade flera gånger och var rädd för att röra mig men helt plötsligt ringde klockan, och jag hade sovit i massa timmar. I dörren stod Joel med en Proviva och en Faktum.
Nu ligger vi båda i sängen och mår sådär, inget mer illamående men allting är så ruggigt och kroppen gör ont. Utanför är det grått så långt ögat kan nå och regnet öser ner. Kanske har fått i oss nåt virus? Kanske bara är sega efter inatt? Dunno.

2 comments:

pinsamt tyst. said...

kärlek kan nog vara när man tar hand om varandras spyor. ja. det är det nog.

Anonymous said...

välkommen till klubben! jag kräktes i helgen pga magsårs smärtor! jag har mått illa i ett par veckor nu. fick medicin igår, ska få slang i halsen om några veckor. livet leker!!
ses ikväll?