Halvdag med kameran i hand

Joel bara sov och sov imorse. Jag försökte väcka honom tre gånger men förgäves. Så jag tog min kamera och gav mig ut i höstsolen ensam.


Hade ett uppdrag: fota Annika på Art Collage så min resa gick mot andra långgatan. Sedan promenerade vi upp mot masthuggskyrkan. Nöjde oss dock med en annan kyrka eftersom vi inte hade orken eller tiden att ta oss ända upp. Annika var en mycket trevlig och social kvinna i sina bästa år som liksom jag gillar foto vilket hon visar genom att läsa fotokurs på Art Collage. Bra initiativ!
Sedan gick jag bort till järntorget. Stod i solen och tittade på lite fjortisar. Rökte en cigg och fick nickokick. Kände mig själv som en riktig fjortis.




Mötte upp Joel för att titta på persienner, men vi glömde bort vart vi skulle gå så vi gick förbi persienn-affären med väldigt många steg och orkade inte gå tillbaka sen. Då drack vi kaffe hos Joel nr2 och sedan tittade vi på fåglar och åt falafel.


Sedan tog jag bussen mot öjersjö, fotade allt jag såg och det var inte så mycket. Insåg att jag själv var det mest intressanta motivet i höstsolen. Färgerna ute är fina i alla fall, men det blåser lite kallt innanför min tröja.



Emmeli var hemma när jag kom fram. Jag blev glad såklart. Tvillingabstinensen finns ju alltid där. Emmeli var väldigt söt, som vanligt. Vi var ute en stund och jag tog några bilder. Sedan var det dags för henne att gå till jobbet.

1 comment:

Anonymous said...

TACK!
Äntligen bilder där jag ser söt ut. Dom andra är också fina, men viktigast just nu är att du har räddat min tragiska självbild.

Puss / Em