FREDAGLÖRDAGSÖNDAG

FREDAG
Panik-åkte in till bolaget en halvtimme innan stängning. Självklart var det låånga köer, men är man desperat så är man. Jag, Emmeli och Jenny var absolut desperata nog för att trängas med femhundra andra svennar som var sugna på fredagsfylla i kvällssolen. Efter den hemska öl-shoppingen var det en och en halv timme kvar tills dess att vi skulle befinna oss på såggatan hos Jossan och Erik för att hejdåfesta av dom innan det bär av mot USA och Berlin halva sommaren. Det självklara valet för oss blev att slå oss ner på närmaste gräsplätt med vatten, glass och cigg, där hade vi även utsikt över ett gäng punkare som åt mat och kissade.

Här satt vi i nån timme, pratade gamla festivalminnen och Jenny fick mig nog till skratt minst tusen gånger, sedan var jag alldeles vimmelkantig och lycklig. Bra start på en bra kväll.

Hemma hos Jossan var det massor av fint folk, jag fotade inte så mycket men dom här bilderna kändes självklara. Två av mina favoritsnyggingar. Jag tyckte första bilden blev jättefin, älskar när folk smajlar upp på bild (speciellt när dom har så fina leenden som annika och ghaz) men nope, folk blir ju sällan nöjda och jag blev tvingad att ta en ny nästan likadan fast med stängda munnar. Haha, luv it! I vilket fall som helst så tänkte jag köra nån kompromiss här på bloggen för att både tillfredställa mig själv som gillar bild nr1 bäst, men också dom andra som tvingade till sig nr2.

Två väldigt bra.

Joanna, Emmeli, Jenny - tre grymma tjejer i Jossans kök, där allting händer men det har jag säkert redan sagt?

Hur många liter vin drack folk egentligen?

Efter att vi lämnat lägenheten gick vi (såklart) mot nef och the eye. Det blev en väldigt lyckad kväll med mycket dans, öl, hångel, drinkar, skratt, tissel, tassel och bra musik såklart.

LÖRDAG
En väldigt bra förmiddag/eftermiddag spenderades i sängen samt ute på balkongen i solskenet tillsammans med Emmeli, Joel och god mat. Peppen att jobba senare på kvällen var inte stor, speciellt inte när min mage fick årets värsta hemska kramp-attack. I vilket fall som helst så åkte jag in mot stan för att göra ett försök. Studenterna var jättesöta och jag lyckades bita ihop och fick ihop mycket bra bilder.


Alltid lika spännande med bal på valand, ingen skola är den andra lik och folk är så glada så att jag nästan tycker synd o dom.

Strax efter tolv åkte jag för att möta min syster på järntorget. I fyllans stund hade hon dock förflyttat sig till andra sidan stan utan att meddela detta så jag hängde med lite goa fyllon och väntade på Joel istället. Sedan tog jag en nattpromanad till Lokal där jag sprang på min kusin. Han var full som fan och eftersom vi inte träffats på himla länge så lyckades han övertala mig att försöka supa bort det magonda. Jag hällde i mig ett par öl och vet ni, det funkade! Inte jättebra men ganska bra. Sedan gjorde vi ett otippat val - att gå på punkklubb. Där blev det mer öl och plötsligt vandrade vi ett helt gäng (däribland min syster) fulla och glada på väg mot en fest i en skog uppe på ett berg ovanför en damm. Spexigt, spännande och mycket folk. Men besöket blev ganska kort, ölen var slut, "dansgolvet" var en sluttning mitt i skogen och polisen var tydligen på väg. Vi tog en taxi hem och då var det ljust ute.

SÖNDAG
Vaknade ganska utvilad och utan bakfylla. Solen sken, åt god frukost på balkongen, tittade på youtube klipp, låg i sängen och söndags-segade.

Bra dag helt enkelt.

Tittade på en väldigt fin lägenhet någonstans en bit utanför stan.


Promenerade, lyssnade på musik, fotade onödiga saker som blommor och mina egna fötter. Sånt som man borde göra oftare när man är lite tom på ord men fylld med känslor och solen skiner på en där man går med bara ben.

Jaja, det var ett försök till en liten uppdatering om min helg.
Nu ska jag sova gott.

2 comments:

Anonymous said...

dina skor på sista bilden är ursnygga. få rman lov att vara nyfiken och fråga vart du köpt dom?

evelina hultqvist said...

tack!
jag fick dom av min kära mamma förra sommaren, och om jag inte minns fel så hade hon fyndat dom på skopunkten. skulle inte tro att det finns precis likadana i år, men annat fint och billigt lär ju dyka upp. kram på dig