En strid, öppet fönster och ett sovande ben

Jag drömde att jag var på festival tillsammans med min hund, och att vi bodde i två olika tält. Sedan dök Emmeli upp med ett nytt tält som hon tyckte vi skulle dela alla tre, det visade sig vara en cirkustält, stort nog för att en hel skola skulle få plats fär i. Mitt i tältet stod en trampolin, och när folk runt omkring såg den blev dom som galna och sprang i flock mot vårt tält för att få hoppa lite. Sedan drömde jag om Hampus, att han kom åkande i en rullstol och en sjuksköterska skrek att han skulle bli pappa. Jag sprang efter för att grattulera, då märkte jag att han skrek av smärta, och jag tyckte synd om honom ända till jag kom på att det gör ju inte ont för killar att få barn. Men han hade tydligen fått magsår pågrund av stressen på festivalen som även han var på. Sedan befann jag mig i ett hus, en stor gammal trävilla med många konstiga vinlar och vrår. På vinden bodde Jenny, hon hade en jättestor balkong med utsikt över hela stan men hon kunde inte ta emot besök för det var en hemlighet att det fanns en vindsvåning. Jag fick i alla fall komma dit, men för att ta mig in i huset utan att märkas var jag tvungen att krypa genom en lucka i marken och genom underjordiska gångar. Det gamla huset var gigantiskt och lite läskigt, men när man kom upp till Jennys vind var det som att man befann sig på en helt annan planet. Allting var ljust och vackert med stora fönster ut mot en äng där det sprang barn och lekte. Plötsligt sprang jag också över den där ängen, jag letade efter Hampus för att se om han hade fått sitt barn, det hade han inte eftersom han hade blivit förväxlad med någon annan och i själva verkat aldrig befunnit sig på sjulhuset av någon annan anledning än att han hade ont i magen.
Sedan gick alarmet igång och klockan hade blivit 06.30.

1 comment:

jennycatharina said...

jag har en vindsvåning, men det har jag alltid hållt hemligt. jag visste att du skulle drömma om det en dag och att jag skulle vara tvungen att avslöja.
puss.