Panikshopping

HELLU.
Ska ju på bröllop på lördag, och klädpaniken börjar komma! Spenderade hela gårdagen i stan för att hitta en klänning att ha på mig. Hur svårt ska det behöva vara? Varför är det alltid så att när man verkligen behöver nåt så är det omöjligt att hitta. Känns som jag gått igenom alla affärer i hela Göteborg och för varje misslyckat besök i ett provrum så sänkte jag ribban. En kvart innan det var dags för stängning var jag på en nivå där jag lätt hade kunnat dra på mig en genomskinlig kroppstrumpa om någon skulle sagt att den var fest.
Eftersom jag legat utslagen och brutalt bakfull i soffan hela dagen idag på grund av vilt födelsedagsfirande halva natten så har jag inte haft chansen att kika ner i gårdagens shoppingpåse. Alldeles nyss bestämde jag mig för att det var dags, jag fick en smärre chock när jag insåg vad jag fem minuter innan stängning köpt i ren panik.
Jag kan inte ens skylla på att jag var full.

No comments: