Being an adult dick

När min arbetskamrat berättade att en av våra bekanta skulle bli pappa var min instinktiva reaktion att upplysa om ett preventivmedel som kallas, kondom.

När jag kom på mig själv så skämdes jag lite över min pretto-reaktion över den glada nyheten, jag gratulerade, och sa att jag bara hade skojat om det som alldeles innan hade flugit ur min mun. Känns bara så konstigt när folk runt omkring en börjar skaffa barn, i alla fall dom som är yngre än mig. Ni som passerat 22 - visst, kör på, kör på om ni vill!
Jag bor fortfarande bor hos mamma och pappa, och röker cigg för att se cool ut.

påminnelse till mig själv:
*måste växa upp*


Sedan gick jag hem, tittade på förlossningskliniken och grät lite fina moderskänslo-tårar.


fulheten.com

2 comments:

Konscia said...

Man ska inte skaffa ungar i ren desperation! Det är fan inte rättvist mot de små liven.
Rejält med cash & en tålamod beyond real (and retro! heheheh) krävs.

Konscia said...

Btw så är det GULD att bo hemma hos mor & far.
Jag gör det inte längre & du ska veta att jag saknar julpynt, sporadiska fickpengar & MORSANS LAGADE MAT.