Fintsnyggtbrabättrebäst

Hej.
Jag undviker att blogga om gårdagen och väljer därför ett halvintressant ämne som är: min besatthet av såkallade "skönhetsskavanker".
Visst är det väl så att det är nåt av det mest fantastiska med människor, alltså det där lilla som kanske inte är helt rätt men gör en person så mycket vackare och mer speciell. Känslan av att lära känns någon annan så väl så att man får chansen att hitta det som gör personen ännu finare är ju nåt av det bästa som finns.
Känns som en typisk "fotonörds"-grej att haka upp sig på sånt här, och om det nu är det så får man väl bara erkänna att man tillhör den skaran.
"ÅH, LÅT MIG FOTA DIN HÖGRA SKINKA, DU HAR ETT SÅNT FANTASTISKT HJÄRTFORMAT CHOKLADFÄRGAT FÖDELSEMÄRKE DÄR!"
*suck*, men ack vad det är njutningsfullt. haha.

Mina favoriter är:
- stora födelsemärken som sitter på roliga ställen.
- ärr med spännande historier bakom sig
- tår, fingrar, näsor och annat som hamnat lite snett.

okej, sista punkten går att tolka lite som man vill och är kanske svårförklarad, men ja.

4 comments:

SaraMy said...

det där håller jag med dig om, dock är jag ju ingen fotonörd. Men målarnörd. Och det finns inget som skapar ett målarsug så mkt som 'fel'.
Skelande ögon.. skeva näsor, konstiga gropar eller andra defekter. MISSBILDNINGSAR; jag älskar dom!!!!!

evelina hultqvist said...

SaraMy: SKAPARGLÖDEN! :*

Konscia said...

Hm, ja, jag håller verkligen med dig.
Sådant där är hur fascinerande som helst.
Jag gillar också sådana fin-fula födelsemärken, & fräknar.
Sedan kan jag bli ytterst fascinerad av könsorgan, men det är inte så många som lyckats fota dem på ett nyskapande sätt.

evelina hultqvist said...

:) spännande. könsorgan i närbild tycker jag dock är ganska intetsägande, men i "sitt rätta sammanhang" är det gött götti gött gött.

person
miljö
situation

eller intetsägande är kanske fel ord, det är nog du som har rätt gällande att det är svårt att vara nyskapande när det handlar om sånt. varför inte uppfinna ett helt nytt kön? det skulle vara grymt!

guuud vad jag babbalar.