HERREJÄVLAR VAD JAG ÄLSKAR BRÖLLOP *HOSTHOST*

Blogg-gnistan håller på att slocka nu, och jag vet inte riktigt varför. Tänker för mycket kanske? På sånt som man varken kan eller vill dela med sig av. Dessutom känns vissa ord för enkla och allting blir bara fel om man skulle göra ett försök. Att tänka för mycket gör att man inte orkar skriva eller ens prata. Haha, kommer bli värsta döv-stumma bruttan om jag ska fortsätta såhär. EMO.

Borde dela med mig av förra helgens festligheter, men vad finns det att säga? FOLK BLIR FULLA OCH KÅTA NÄR DET ÄR BRÖLLOP, DET ÄR ETT FAKTUM. Dessutom gör dom dumma grejer;

- att glömma bort vad man ska säga i sitt tal som man filat på det senaste halvåret för att man av nervositet druckit sju fördrinkar istället för en.
- att försöka kyssa/hångla upp en nära släkting känns aldrig speciellt passande, men det inträffar tydligen på bröllop.
- som att gå hem med sin bästa väns nyblivne mans lillebror som är en svinpackad 18åring då man själv är 32 tjock, dum i huvudet och lider av nåt konstigt slags bekräftelsebehov.
- bli desperat singel när sista låten spelas förgäves försöka hitta någon att bjuda upp, för att till sist ställa sig på en stol och skrika "är det inte någon som vill gå hem med mig?!"
- knacka någon på axeln efter halva tryckaren och fråga "ska vi dansa?"
- att försöka ragga upp en annan nära släkting
- att försöka hångla upp en tredje nära släkting
- att bli den som inte får plats i taxin på väg hemåt och ensam bli den som pank och jävlig tvingas promenera med sina högklackade skor i handen över stockholms gator

Jag säger då det.


ps: Max Martin var där, och det var ju lite kul i alla fall

4 comments:

Anonymous said...

Snälla sluta inte blogga!
Eller: jag hoppas att du inte tappar bloggnistan, för det verkar lite jobbigt att blogga för någon annans skull såklart.. men du är bra!

evelina hultqvist said...

Peppen!
Försöker få gnistan i brand i just denna stund. Tror det är dags att skaffa ett händerikt liv för att få fart på det. Haha.

Anonymous said...

oh herregud. om det där bröllopet verkligen har hänt i verkligheten så borde det verkligen ha filmats!
låter hemskt roligt och du är så grym på att skriva så att det blir ännu roligare.
och du, försök hitta gnistan. pip-gubben kanske kan tända den med en av sina tusen tändstickor. :*

evelina hultqvist said...

e:
Haha, jag är glad att det inte filmades. Men det var absolut inte bara misär som jag kanske framställde det som här. Det var fantastiskt roligt också.

En sak är dock sant: bröllop gör folk ganska konstiga.

Pip-gubben är kanske min räddning ;) vem vet!