So last year

Nu har jag suttit ute i solen som ett litet jag-vill-bi-brun kolli i timmar. Men faktum är att jag aldrig riktigt har förstått det där med att sola och pressa. Anledningen till min solstolsdag har varit att jag sträckläst spännande bok samt lyssnat igenom min ipod och känt mig pinsam.

Som Daniel sa här om dagen: "Om du någonsin ska spela skivor någonstan så måååste du döpa dig till So Last Year!"

Han har rätt också, det hade passat perfekt! Jag är alltid den i gänget som får upp ögonen sist för saker och ting, speciellt när det gäller musik. Och fastän man hade kunnat tro det så handlar det INTE om att jag saknar intresse, det handlar helt enkelt om att jag inte har orken att lyssna tillräckligt noga på sånt som inte handlar om bajs, kärlek eller sex (jag är en stor grubblare gällande dessa tre spännande ämnena). Musikgrejen är ett stort hemskt handikapp för mig, men jag har ännu inte kommit på en bra lösning för problemet. Mina tankar är ju alltid någon annan stans.
Kan dock börja med;
1. Att aldrig DJ:a/spela skivor någon stans (den tanken är ändå skrattretande, DJ Ejan liksom. LOL)
2. Att fortsätta låtsas som att jag kan/vet mer än jag gör, men tyvärr lider av dålig hörsel, och därför har svårt att föra konversationer som har med musik att göra.
3. Träffa någon som kan få mig att få upp ögonen!!
4. Vara glad att jag är den jag är och inse att jag har massor av andra fina egenskaper och begåvningar. *skrattar åt mig själv i stunden* HA. HA.

No comments: