Jag och du, Du och jag


Fastän allting egentligen är ganska pissigt just så mår jag bra. Jag mår bra för att jag borde, och för att jag vill. Men framför allt så mår jag bra för att jag alltid har någon som kan få mig att må bra - jag har alltid någonting att leva för. Emmeli.
Hon löser FRIDA-korsord på löpande band, och frågar mig konstiga frågor om kändiseliten som jag aldrig kan besvara. Hon målar läskiga tavlor som kanske bara vi kan förstå. Vi äter tjockiskakor, dricker massa kaffe, klär ut oss och sover i samma säng.
När vi var små var en av våra favoritlekar att gå modeviningar i olika konstiga kläduppsättningar, och vi hade sjukt mycket utklädningskläder. ÅÅH! Det var verkligen tider det.
Ibland är det så sjukt att verkligen tänka på vad vår relation ÄR. Den är liksom för bra för att kunna vara lycklig resten av livet känns det som. Att vara enäggstvilling är en så jävla fint och speciell grej. Jag är så glad för det. Jag är så glad för det!!!
Vet inte exakt vad det var jag ville säga egentligen, men ja.. ni kanske fattar? Hur tråkigt ni som läser än tycker att det här är så vill jag bara säga att - Emmeli är mitt ALLT.

Du & jag mot världen.

2 comments:

Anonymous said...

Egentligen skriver du om ingenting, men ändå är allt du skriver intressant. Om man kan vara beroende av att läsa din blogg, så är jag det.

evelina hultqvist said...

Tack. Det var det bästa jag hört på länge, och det är sånt som får en att vilja fortsätta skriva.