Evil

Kom precis på att jag har glömt att berätta om en händelse som gjorde min annars hemska fredagskväll riktigt rolig.
Jag jobbade som sagt på avenyn - mingelfoto 4 life. Är skitbitter när jag klockan tre på natten går med bestämda steg mot terminelen för att åka hem. Vid min hållplats sitter/står ett gäng på typ 15 unga killar och skriker. För en sekund övervägar jag att vänta på min buss någon annan stans, men ångrar mig sedan och sätter mig på den bit av bänken som inte är occuperad av skrikande tonåringar med våra blickar. Tills saken hör att jag denna kvällen hade på mig kjol kombinerat med ett par bara ben, vilket otroligt nog drog till sig deras uppmärksamhet.
Plötsligt kasar en av killarna som står upp sitt cigarettpaket så att det glider in under bänken precis där jag sitter, efter det kasar han sig själv, och det är uppenbart att han siktar på att hamna med sitt ansikte i min "benurringning". Jag som redan är sur gör en minimal rörelse precis innan han är framme, men den räcker precis för att sätta min plan i verket - killen krockar hårt och skoningslöst med mitt ena knä. Precis mitt i prick tänker jag i mitt stilla sinne, sedan böjer jag mig ner, tar upp han cigarettpaket och ger det till honom. Han ser så jävla paff ut, och hans vänner skrattar så att det hörs i hela terminalen. Misslyckat för honom, lyckat för mig.
Han stapplar iväg och det syns att han fick ont, mitt knä värkar ju till och med, men det var lätt värt det.

3 comments:

Anonymous said...

ha ha ha så rätt! =)

niclas said...

Sjukt bra gjort! No mercy for the unga tonårspojkarna

Anonymous said...

Du är min idol!
Det där är sånt jag skulle komma på i efterhand... själv skulle jag bara ställt mig upp, blängt och gått därifrån...