Bröllop!

Återkommer nu för att berätta om gårdagens spexiga bröllop. Jag hade tagit på mig den viktiga, läskiga och spännande uppgiften att föreviga min bästa väns kära föräldrars bröllop som stundade igår efter många år av kärlek. Jag vägrar dock ha en lång utläggning om vigseln, middagen och allt det där utan går direkt på kvällens huvudämne som var - fylla.

Redan innan brudparet hade kommit så vingade folk omkring i sina dyra Gucci-dressar i den gassande solen och var småfulla. Nyckelorden för den här trädgårdsvigseln var lyx och alkohol. Det här med lyx var dock någonting som mattades av efter några glas. Kavalj efter kaval slängdes av och klackskorna låg i små högar i trädgården. Hattar och solglasögon var utspridda lite här och var, då folk fyllde på glas efter glas efter glas.
Då skymningen föll kom spritbuffén fram, jag kunde knappt tro mina ögon. Kände mig nästan full av bara synen. Även två överfyllda kylskåp med öl och vin var utplacerade och lättillgängliga för gästerna. Läppstift kletades ut runt glada och sluddriga munnar, röda pussmärken prydde var och varannan kind, och svettpärlorna dansade i varje panna. Det var spännande att stå utanför det här, men samtidigt mitt i. Jag fick ju chansen att se det där som alla andra missade, som när brudgummens svågar spydde i rabatten, bröstvårtor visades på dansgolvet, någon hällde ut sitt vinglas över sin bekantas tiger-skjorta, och par efter par letade upp "hemliga" ställen för att vara lite privata.
Jag borde kanske förväntat mig detta, men jag var i chock. Samtidigt som jag njöt av att många roade sig till den milda grad så led jag helvetskval på grund av att stå öga mot öga med sanningen.
Till en början hade jag planer på att ansluta mig med dom andra, och följa deras fotspår in i fyllans värld då jag var klar med mitt fotograferande, men ju lägre kvällen gick desto mer avtog min lust för detta berusningsmedel. Kvällen slutade med att jag satt inne i köket och åt chips tillsammans med den övriga "personalen", för att sedan få en välförtjänt taxi hem till min mjuka och rena säng.

Jag vill i alla fall utbringa ett stort grattis till brudparet som var förtjusande, och säga att jag tycker om dom väldigt mycket.
Självklart förtjänar dom ett långt och lyckligt liv med många vilda partykvällar framöver (om det suget någonsin kommer tillbaka efter gårdagen vill säga)! Hipp Hipp HURRA!

No comments: