Jag vill vara en sten

Vem är det jag försöker lura?
Vem är det jag försöker lura?
Vem fan är det jag försöker lura egentligen?

Ibland är jag så konstig. Jag är så feg. Jag är så dum. Jag vill vara hård. Jag vill vara känslokall. Jag vill inte tycka om någon som inte tycker om mig tillbaka. Jag är så lurad. Jag är bortgjort. Jag har visat mina mjukis-känslor som jag så varsamt hade bäddad in och gömt djupt där inne. Jag vill aldrig mer vara "gullig". FAN. Varför gjorde jag det? Vad tänkte jag med? VARFÖR GJORDE JAG DET?
Det är okej att knulla, men det är inte okej att säga söta saker till andra människor i fel stunder. DET ÄR INTE OKEJ! Varför blev jag mjuk och dum? Varför höll jag inte käften? Jag vill vara en sten. Jag skyller på alkoholen, som vanligt.

Herregud. Jag fattar inte vad jag skriver. Gör du?

3 comments:

Anonymous said...

Jag gör, over and over again.

Anonymous said...

håller med kommentaren ovan. jag kan inte säga att jag vet hur du känner, men det du just skrev beskriver exakt det jag känner nu. tack för din blogg!

Anonymous said...

varför vill jag att jag skulle ha skrivit det där?
varför känner jag precis som du?