Inspiration by Style it light

Som några av er säkert vet har jag haft en tjänst som moderedaktör för en ny nordisk sajt som Yahoo lanserade i samarbete med Coca Cola light. Det hela kändes ganska trögstartat, men när det väl började rulla på har årets arbete varit väldigt roligt och spännande. Jag har bland annat haft i uppgift att blogga om stil/mode och inspiration på deras svenska websida. Ibland har det varit svårt då begreppet mode inte alltid klingar positivt i mina öron. Men jag har försökt vända det till att tipsa om kläder, konst, inredning som ska ge inspiration till betraktaren. Hur jag har lyckats är inte jag rätt person att avgöra, men jag har tyckt om att till stor del själv kunna bestämma över vad som ska skrivas.
Tyvärr fick jag besked här om dagen om att Cola light bestämt sig för att inte satsa vidare på detta projekt. Det har gått över förväntan med besöksantal osv, men utvecklingen är tydligen inte lika tydlig som man hoppats. Jätte trist tycker jag och bestämde mig för att slänga ihop ett litet inlägg av bilder jag postat i Style it light-bloggen som ett litet minne av det hela.

Alla bildkällor finns länkade där. Hoppas ni tycker om det.





























4 comments:

Chatrin Loov said...

Letade igenom hela bloggen men hittade inte bilden (och länken) med räven (bild 25 här), vet du om man kan köpa den någonstans?

evelina hultqvist said...

Verkar som att just den bilden bara legat i inspirationsmappen här på datorn utan att komma upp på bloggen. Retligt! Jag vet tyvärr inte varifrån bilden är, men vi kan alltid hoppas att någon annan vet och tipsar!

Kram

Melina said...

Åh! Säg att du har någon källa till tatueringsbilderna? snälla snälla snälla hoppas hoppas hoppas

kram

evelina hultqvist said...

Melinda: Den kommer härifrån: http://mxme.tumblr.com/