Hemmet

Flera av er har varit nyfikna på hur jag bor så här om dagen när vi fotade bilder inför ett eventuellt lägenhetsbyte passade jag på att ta några till bloggen också. Hoppas ni tycker det är spännande.

Det första som händer när man kommer hem till oss är att man möts av en lång hall. Längst bort är toaletten, och på väg mot den ligger vardagsrum, kök och tre rum som i dagsläget fungerar som sovrum för oss som bor här.
Trägolv i nästan hela lägenheten. Det är fint och bra tycker jag.
Vardagsrummet, mitt och Adams stora rum. Här är alla välkomna.
Pyntat med lite av varje, mitt favoritfoto i guldram till exempel.
På andra sidan rummet finns en dubbeldörr, där bakom har Marc (Adams lillebror) sitt rum. Det ser ut ungefär som detta i uppbyggnaden.
Toaletten är inte så rolig, ser ut som en vanlig toalett, halvkaklat, badkar med blommigt duschdrapperi och massor av tandborstar.
Jag och Adam har ett sovrum också. Första delen av rummet är mer som en garderob och ser ut så här.
Sedan kommer man in i själva rummet där det finns lite av varje i ett slags organiserat kaos.
Sängkläderna fick vi av min syster i julklapp. Påminner mig i barndomen. Bredvid sängen får lite kläder trängas för att få plats.
Djupt fönsterbläck som man både kan sitta och stå i. Det är bra.
Bredvid sängen, en jordglob, böcker och förvaring.
Så kommer vi till köket (eller det ligger egentligen som första rum i lägenheten). Där är det ljusa färger som gäller. Pastellstolarna är en av dom sakerna jag tycker bäst om i hemmet.
Fick en burk med fiskar på som jag velat ha länge utav Adam i julklapp.
Det var ungefär allt om mitt hem för nu. Hoppas ni gillar det!

7 comments:

Annika said...

Herregud. Om ni vill byta till en liten etta i Umeå så är jag helt med på noterna.

Maja said...

åh jag vill oxå bo sådr, vit vit och vintage! LOVE IT!

Henrietta said...

Alltså. Jag kommer aldrig nöja mig med någonting annat än exakt er lägenhet nu. Så otroligt fint, mysigt, bra, snyggt.

Cornelia said...

Ni borde ha en bra anledning till att flytta. Riktigt fint!

linea said...

vad fint ni har det! verkligen jättefint!

Anonymous said...

Så himla fint verkligen!

evelina hultqvist said...

Tack alla! vad gulliga ni är!