Reportaget

Idag fick vi vår första stora skoluppgift, reportaget. Har varit på GP hela dagen och fått se bilder som den fantastiska bildjournalisten Lisa Thanner tagit. Och nu är det alltså våran tur att berätta en historia med bilder, något jag sett fram emot mycket men också blir lite rädd av nu när det väl är dags.
Till saken hör att vi fått en riktlinje att följa och den riktlinjen är att vårt bildreportage ska handla om en klubb/förening/organisation. I och med det föll min idé som jag haft i huvudet ett tag nu och jag måste fort röra ihop smeten till en ny kaka.
Har en del spännande tankar om vad jag skulle kunna och vilja göra men ingenting som känns som att jag borde spika det ännu. Behöver nog sova på saken, inte bara en natt utan flera.

Om någon har något spännande som ni tycker att jag borde fota får ni mer än gärna komma med tips, förslag och idéer!

2 comments:

Tatiana said...

Jag och två till håller på att ta över Sinnet, en lokal vid Stigbergstorget som rymmer café, scen och kontorslokaler. Tanken är att det ska bli en kulturlokal för musik, konst, film, teater och annat kreativt, samt att det ska bli ett café med god mat och trevligt häng. Om det låter intressant får du jättegärna höra av dig.
/
Tatty

Anonymous said...

Du borde fota de coola brudarna i Göteborgs derbylag! Både på tracken och utanför. Det finns en jättefin blogg som några fresh meats (nybörjare) driver som heter fresh meat chronicles. Kolla in!