Stockholm på en dag

I tisdags gick jag upp jättetidigt för att åka till huvudstaden och gå på visning av Karl Lagerfeld filmen på biograf grand. Lämnade ett grått Göteborg för ett soligt Stockholm och det kändes ju lite gött.

Lånade Emerentias fina lägenhet på Folkungagatan.

Mitt resesällskap var Emelie, tjejen med koll!

Vi strosade runt i Stockholm på söder och östermalm och tittade på fina saker och pratade om roliga grejer som att jag trodde att alla bussar i Stockholm hette olika fina tjejnamn, typ "Sofia och Helena". Hehe.


När vi kom tillbaka till lägenheten satte vi oss på balkongen, åt en god lunch-middag och avslutade med jordgubbar och rosévin.


Sedan började det blir dags att göra sig lite fina för filmvisning. Emelie var så himla fin i sin byxdress och enkla håruppsättning!

Efter lite letande var vi där!


Jag hade målat mina läppar röda och satt upp håret i en TYP komplicerad frisyr. Ovanligt för att vara jag.


Dom bjöd på popcorn, Cola light och goodiebag.


Karl Lagerfeld har som många av er säkert vet samarbetat med Coca cola och designat några unika Cola light flaskor. Här står jag och posar med en jätteflaska utanför bion. Hehe.

1 comment:

grace said...

Röda läppar till din hårfärg - mycket bra.