hejdå majorna

då var det bestämt och det gick fort.
om tre veckor flyttar jag ut från lägenheten i majorna och in till adam i haga.
igår kom tjejen jag hyr av hit och ville ha tillbaks lägenheten sista juni istället för sista juli som vi sagt. alltså om 3 veckor. knack knack på dörren bara.
kontraktet vi skrivit har redan gått ut och vi har bara ett muntligt avtal angående sommaren. jag blev förvånad och det skulle kunna blivit katastrof det här, men om jag ska vara ärlig blev jag mest förväntansfull och glad över att snart få sova alla nätter bredvid den bästa jag vet.

klart slut.

9 comments:

Anonymous said...

Ett muntligt avtal är juridiskt bindande så hon hade ju, om du inte blivit så glad, bara kunnat fara och flyga.

josefin said...

Hm. Så var det med det.

Anonymous said...

japp muntligt avtal gäller, du hade rätt att bo kvar.

ida said...

dock så kommer det ju trots allt något bra utav det dåliga.

det brukar alltid vara så!

såna där saker som är svåra ibland att ta tag i/göra slag i saken av (typ som att flytta ihop med någon för det kanske känns lite läskigt eller kanske för tidigt).
jag kom inte in på en skola samma sommar jag träffade min kärlek. så jaha, tänkte jag, jamen då är det bara att flytta dit. så nu bor jag i vancouver sen 2009. göttigt är vad det är!

för tänk om jag kommit in på skolan? vad hade jag då gjort? ibland är det skönt när någon annan/något annat "bestämmer" åt en. som för dig. nu ska du och adam bo ihop under sommaren och säkert i fortsättningen med. fantastiskt!

evelina hultqvist said...

att ett muntligt avtal gäller vet jag. samtidigt känns det olustigt att bo kvar när jag vet att dom vill att jag flyttar så fort det går.
hade jag inte haft någonstans att flytta så hade det ju varit annorlunda. nu känns det spännande och bra att få lämna den här lägenheten.
tack o lov.

ida: blir så himla glad när du skriver så! det är både fint och peppande att höra. och visst kan det vara skönt när någon/något annat bestämmer, som om man befinner sig i ödets händer. hehe.

Anonymous said...

Hej, Det var ju du som frågade mig om jag ville flytta in tidigare än vad vi hade kommit överens om, för att du ändå skulle flytta in till din kille..hade du problem med det så skulle du väl aldrig frågat mig om jag ville ha tillbaks lghten tidigare. du frågade även mig när det var tänkt att jag skulle flytta in då det verkade som du hade glömt av att vi redan bestämt 1 Aug, well well.. Skriv inte massa onödigt skit om mig när det inte är sant är du snäll. Tack, tjejen du hyrde lghten av

evelina hultqvist said...

det här känns ju jätte fånigt! att jag upplevt situationen som olustig är väl inte konstigt? och att jag frågar om du vill ha tillbaks lägenheten tidigare är väl den naturliga reaktionen när du oanmäld kommer förbi och frågar "hur länge hade du tänkt bo här?"

att jag hade någonstans att ta vägen/flytta som kändes bra har inte över huvud taget med situationen att göra utan bara ren tur.

och anledningen till att jag inte visste exakt när vi bestämt var för att jag fått flera olika datum. först maj, sedan 1 september och sist 1 augusti. sånt blir man osäker av.

jag har inte skrivit det här för att skriva något elakt mot/om dig, utan bara ventilerat situationen (som var ganska skum) i min personliga blogg.

att folk som läst det här blivit upprörda och kanske skrivit saker du tagit illa vid dig av kan inte kan stå för.
jag är väldigt tacksam över året jag fick hyra lägenheten och anser att jag varit en bra hyresgäst som anpassat mig så gott jag kunnat efter era önskemål.

Anonymous said...

Ja, visst känns det fånigt. Brukar bli så när man inte säger sanningen..vilket du gör igen när du säger att jag kommit förbi oanmäld.

Vi hade ju avtalat tid. d.v.s jag ringde innan och frågade om det var okej att jag kom förbi och hämta post och du sa att det var okej sen frågade du mig när jag ville ha tillbaka lghten och jag blev lite förvånad då vi redan bestämt 1 Aug, så min fråga blir väl då självklart när vill du flytta ut? då sa DU att du kunde flytta ut tidigare och jag blev väldigt glad över det. Trots att det muntliga avtalet var till 1 Aug.

Jag har heller inte tagit illa vid av vad nån annan skrivit utan tyckte att det var lite väl onödigt av dig att skriva saker som inte stämmer, även om det nu råkade vara på din personliga blogg, om mig.

du verkade ju mest glad av att få flytta tidigare så att få mig att framstå som att jag slängde ut dig kunde du ju skippat, speciellt när vi ändå är lite vänner iaf och risken finns att jag läser din blogg.

evelina hultqvist said...

Då har vi missuppfattat varandra, för att ljuga, det har jag inte försökt göra. Jag hade sms:at med din mamma tidigare på dagen om att hon skulle komma förbi och hämta post, det var också hon som ringde mig senare under dagen och frågade om jag var hemma. Jag är ledsen om det blev fel i kommunikationen där.

Jag har aldrig skrivit att du på något vis tvingat mig att flytta tidigare. Bara att du ville ha lägenheten tidigare. Jag vet också att ni både sa att om det inte funkade för mig så fanns det inget att göra men att det hade varit snällt om jag kunde.
Skulle du vilja bo kvar i en lägenhet som du vet att den du hyr av vill ha tillbaks så snart som det går?

Jag har inte försökt svartmåla dig och inte försökt att såra dig utan bara lättat mitt eget hjärta och skrivit hur min livssituation förändrades den eftermiddagen.
Du får givetvis tolka det här som du vill, men jag har inte menat något illa. Jag är ledsen att du tagit illa vid dig och att det någon stans blivit hel fel i vår kommunikation.