BB


här om dan fick jag en nominering som beautiful blogger från fina miri, och det gjorde mig mycket glad. detta betyder tydligen att jag ska skriva sju saker om mig själv som ni ska få ta del av, och sedan ska jag nominera sju personer som jag tycker är duktiga/spännande som jag vill höra sju saker om.

dessa personer är:
elin,
jenny,
anna,
intenukanksesen (som jag precis kom på att jag inte vet namnet på),
emerentia,
emelie
och natalie.


sju saker om mig

1. jag har en enäggstvilling som heter emmeli. när vi var små var vi så lika att till och med mamma och pappa hade svårt att se skillnad på oss ibland. tvillingskapet är världens främsta privilegium och någonting som känns väldigt speciellt.

2. jag har jättesvårt för att varva ner inombords. ibland när jag ligger i soffan och VET att jag borde vara helt tillfreds med min tillvaro kan lite damm på golvet ge mig hjärtklappning.

3. när jag var 16 år gjorde jag två ganska intetsägande tatueringar som nu för tiden är en väldigt naturlig del av min kropp.



4. dom senaste åren har jag gått på någon slags utredning för mina leder. dom har konstaterat att nåt är fel och jag har jätteont ibland. men på alla tester, prover och röntgenbilder ser allt bra ut. otroligt frustrerande.

5. sedan jag träffade adam har jag fått en helt annan syn på framtid än vad jag hade innan. jag kan se framtiden och jag kan längta efter den, något jag inte gjort innan då den bara kändes jobbig med åldrande och massa svåra livsval.

6. min största fobi är i livet är kräksjukor. visst förstår jag att alla tycker det är obehagligt, men jag låser in mig, får ångest och mår sjukt dåligt bara av att tänka på det. har till och med gått i terapi för detta, och nu för tiden gör jag mitt bästa för att dölja det.

7. om jag tänker att jag plötsligt skulle få en himla massa pengar att göra vad jag ville för så går inte mina tankar till välgörenhet, upplevelser eller nåt liknande. jag tänker i första hand på skor. pinsamt?

8 comments:

Lisa said...

hihi kul att veta mer om dig! (popflickan.blogg.se)

I'ma whop yo ass said...

jag vill bara säga (efter ca 2 års följande) att du verkar vara en sån otrolig fin å genomsnäll person. jag vet ej varför men jag får bara en varm känsla av att vara här inne. så det måste va så. tjopp tjopp när jag har lite cash över ska jag beställa trosfotot. basåruvet.
stay cool.

Emelie said...

Hej! Jag har smygföljt din blogg ett tag nu och den är min absoluta favorit! Ville bara säga det! :)

Hannah said...

vad hemskt att du inte mår bra :( har ni kollat så att det inte är fibromyalgi? det tog superlångtid innan läkarna fattade att det kunde vara det min mamma har...

SaraMy said...

Haha åh, jag tror jag gillar din blogg för att du är så lik mig och för att du dessutom är så bra. (det får nog mig att känna mig bra också)
Det där med dammråttorna.. precis så är jag också. Igår kväll när jag höll på att somna väckte min pojkvän mig för att jag andades så himla snabbt. jag gör det jämt eftersom jag aldrig kan slappna av, men han blev rädd.
Kanske borde vi styra upp att lära oss slappna av 2011?=)
kram

evelina hultqvist said...

vill att ni ska veta att era kommentarer betyder väldigt mycket för mig!

x said...

när / om du ska besöka sjukhuset nästa gång, fråga dom om psoriasis artrit? det har jag haft ett helvete med och blev runtskickad på olika sjukhus i säkert 3 år innan dom halvt gav mig den diagnosen och medicin mot det. tänkte bara tipsa utifall att, hoppas du blir bättre :)

gedetettförsök said...

Hej

Jag brukar spana in på din blogg ibland för den är så fin. Gillar dina bilder. Känt igen mig i dina tankar.

Vet du, att jag blev så glad när du skrev att du hade kräkfobi, inte för att jag önskar dig det besväret, så klart inte, utan för att du fick mig att jag mig lite mindre ensam.
Jag gör också allt för att dölja det så det känns så skönt att veta att man inte är själv. Ibland känner jag mig ganska mycket som ett missfoster.
Det gjorde min dag.