svar på era frågor!

jag vill veta din favoritmat!
jag ÄLSKAR mat. men jag älskar att äta den, och inte att laga den. därför finns det ganska få bilder på min favoritmat. blir helt enkelt för sugen när det väl serveras att jag glömmer bort att fota.
här är en lista över lite favoriter i matväg.. kanske inte maträtter, men ändå.
  • nybakat bröd med smör och ost
  • mammas potatisgratäng
  • kronärtskocka
  • linssoppa, rödbetssoppa, champinjonsoppa
  • jordgubbar
  • lantchips
  • grillat

favoritbilder på dig själv?
oj, haha. jag tänker alltid att folks favoritbilder på sig själv är dom man väljer att ha som presentationsbilder på facebook. haha. här kommer några bilder på mig själv som jag tycker om.


vad du ska göra i höst?

i höst ska jag jobba som projektledarassistent på företaget som varit mitt extraknäck sedan förra hösten. det ska jag kombinera med så mycket roliga fotouppdrag som möjligt (säg till ni behöver mig!).
tänkte åka och hälsa på emmeli som har flyttat till tidaholm för att plugga och kolla upp lite trevliga utbildningar för egen del inför våren.
utöver jobbat ska jag ägna mig åt göteborgspromenader i fint höstväder, hitta mysiga stickade tröjor på second hand, hänga med mina vänner, dricka té eller varm choklad framför bra filmer i soffan eller ligga i sängen under täcket tillsammans med adam.


varför är göteborg en så osexig stad?
jag tycker inte göteborg är en osexig stad, tvärtom! här finns värme och fina människor nästan överallt.

hur gick det till när du och din hjärteman träffades?
vi träffades på en uteservering i den här stan för mer än ett år sedan. vi var ett gäng som skulle ut och dricka vin och fira något jag inte riktigt minns.
helt plötsligt satt han vid vårt bord och var snygg. men jag var både upptagen med annat och någon annans den kvällen så jag tänkte inte mycket mer på det.


vårt första klubbhäng.

hur blev du och Adam kära i varandra?
jag kan inte säga exakt när jag blev kär i adam, och jag vet inte om jag vill det heller eftersom jag var någon annans när vi möttes.
kanske blev jag kär i honom förra sommaren när han fick mig att må som bäst när mitt liv kunde varit som sämst, när han fick mig att skratta och tycka att allting var underbart fastän det var totalt kaos. kanske hann jag bli kär i adam i väntan på vår första kyss som tog alldeles för lång tid och var alldeles för hemlig och alldeles för snabb.
eller så blev jag det först när vi gett upp varandra och jag försökt gå vidare i livet utan någon större framgång.
kanske insåg jag att jag var kär i adam när jag mötte hans pappa på bussen i vintras och kände ett löjligt stort behov av att vilja göra ett extremt gott intryck. kanske förstod jag att jag var kär i adam när jag stod ensam på trädgårn i april när band of horses spelade och inte kunde hålla mig från att ringa honom när dom spelade vår låt.
kanske blev jag kär i honom när han rullade in mig i sitt täcke så att jag satt fast och kramade mig så att jag fick panik, eller när han sa att han kunde se mig som mamma till sina barn, eller när han snurrade runt min syster i vardagsrummet när vi hade cirkusfest, eller när vi hängde jättemycket på way out west förra året och jag insåg att jag hade tusen foton på alla förutom adam för att jag inte vågade fota honom, eller när eller när vi satt på det där berget i guldheden, eller när jag var blyg på en bänk på järntorget.

eller så var det helt enkelt kärlek från första (läs: andra) ögonkastet



vad gör du om 5 år?
om fem år bor jag i en fin gammal lägenhet i haga eller majorna tillsammans med adam. där är alla koppar i köket olika, det doftar av nybakat bröd (som inte jag har bakat men jag har köpt det i nåt ekologiskt bageri i närheten), vi har en stor soffa med plats för alla våra vänner och några till, på väggarna fina tavlor och sovrummet är heligt. haha.
vi har en liten godning till son/dotter som nyligen fyllt ett år.
jag har läst färdigt på fotohögskolan och jobbar som fotograf på heltid. har en härlig studio/kontor ganska centralt i göteborg. eller så håller jag på att utbilda jag mig till barnmorska och fortsätter med fotot men i mindre skala. mina föräldrar har flyttat in till göteborg och jag umgås mycket med dom. jag och mamma fikar i linné och shoppar färgglada kläder. slutsats: jag är lyckligare än någonsin.


vilken är din bästa Spotify-lista?
den jag lyssnar på i detta nu. hur länkar man en spotifylista? *okunnig tjej 87*
funkar denna länk så vassågoA!1!

vad gör dig lyckligast?
att få vara tillsammans med dom jag älskar samt att få köpa mycket kläder och skor. haha.

vad får dig rädd?
sedan jag var liten har jag tänkt att om man erkänner att man är rädd så kommer rädslan att höra en och kanske gå till attack. när jag var yngre sänkte jag alltid rösten/viskade om jag var tvungen att prata om någon rädsla. nu för tiden är jag inte lika rädd längre, och jag har fattat att det inte hjälper att tala tyst. vill det sig illa så hittar rädslan mig ändå.
här är en räddlista,

  • att förlora människor jag älskar
  • tvättstugor
  • utomhusmörker
  • magsjuka
  • hajar
  • mördare, zoombies och våldtäktsmän

vilket är ditt absoluta favvofoto (det med fåglarna) och varför?
det med fåglarna är ett av mina favoritfoton, och det har hängt med ett bra tag nu. tog det för flera år sedan på väg till tidaholm. jag vet egentligen inte varför jag tycker om det så mycket, men det känns speciellt på något vis. det är en av naturens mäktiga stunder (ursäkta det prettpräktiga nörduttrycket).


vilket är ditt absoluta värsta foto och varför?
mitt absolut värsta foto har jag nog slängt. men visst finns det foton man inte gillar speciellt mycket. mitt absolut värsta foto är från något jobb jag haft (på grund av tråkig motiv/uppdrag). men det känns inte helt okej att varken erkänna eller visa det.

när gillar du dig själv som mest?
när jag får andra att skratta eller när jag får beröm för något jag förtjänar att få beröm för.

kan du tipsa om dina fem bästa bloggar?
nej det kan jag inte. läser inte bloggar regelbundet utan bara när tiden finns, men då läser jag mängder. är lite bloggmissbrukare när jag kan. tipsar dock gärna om ett par bloggar som är bland de första jag kollar,

http://blog.annettepehrsson.se/


http://jennycatharina.blogspot.com/


vad uppskattar du främst för sorts bloggar?
bloggar som inpirerar mig. bloggar som känns kreativa. bloggar som får mig att vilja blogga. bloggar som får mig att skratta.
oftast uppskattar jag bloggar med ett trevligt bildmaterial. bloggar som inte bara har ett tomt innehåll utan som på sätt och vis är en spegel av en intressant person med ett eventuellt intresse som är spännande att få ta del av.


jag vill se bilder på hur det ser ut hemma hos dig
ja! jag kan visa lite bilder nu, men eftersom jag inte hunnit städa och därför inte vill ta foton på hur det ser ut just precis nu så kan jag göra ett separat litet lägenhetsinlägg längre fram. det blir kul!


jag har alltid varit himla nyfiken på hur du jobbar, om du direkterar modellerna mycket eller om du låter dom själva sköta jobbet?
det beror mycket på vem man jobbar med. dels vilket typ av uppdrag, men även vem som är uppdragsgivare. vanligtvis pratar jag mycket med modellen, kommer med tips och pepptalk. dels för att få henne/honom att slappna av men minst lika mycket för att det är viktigt med kommunikationen när man jobbar. då alla känner sig viktiga och delaktiga blir det oftast ett bra samspel mellan modell, fotograf och uppdragsgivare/stylist/designer.

hur kommer man över någon? känns som om jag måste vara arg på honom och sluta vara bästa vänner, för annars kommer det aldrig att gå?
man måste ge sig själv tiden att läka och sluta vara kär. sedan kommer man träffa någon som gör att allt lidande var värt det och som får en att må sjukt bra, och man kommer fråga sig själv varför det gjorde så ont.

kan du inte visa fina bilder du tagit på dina närmaste vänner genom åren? man ser så många olika hela tiden, kunde va fint att få se några bra bilder på dina bästa!
absolut, det kommer inom en snar framtid!

vad brukar du lyssna på?
spotifylistan jag länkade till berättar en hel del.

utbildning/jobb?
gymnasieutbildning. har inte varit så sugen på att plugga förrän nu, och nu är jag aktut sugen.
jobbar som frilansfotograf, och där är det mycket i perioder och lite i perioder. svårt med en stabil ekonomi. jobbar ungefär halvtid som projektledarassistent och intervjuare på ett företag här i göteborg, och även några timmar i månaden som personlig assistent.

2 comments:

Macks said...

Tack för spellistan. Den har hjälpt mig igenom dagen.

josefin said...

mysigt inlägg, darling!!;) PUSSPUSS