många långa år framöver

tappade lusten till rätt mycket i söndags kväll. kände att det här landet var pisshelvete, och att jag skämdes över att vara svensk. igår deltog runt 5000 personer här i göteborg i ett slags sorgetåg från götaplatsen till järntorget för att visa vårt missnöje och avsky över att det röstats in ett främlingsfientligt parti i riksdagen. det kändes hoppfullt på något vis. alla människor som trotsat ösregn och gick där tillsammans.

min jättetråkiga bloggdagar som varit och som följer "firar" vi med en sur bild på mig såklart.


4 comments:

iznonstop said...

vacker ändå.

andrea said...

Jag såg dig på hemköp tidigare i kväll <: Vad liten du är!

evelina hultqvist said...

haha, varför sa du inte hej?

andrea said...

vågade inte störa, även fast min kille försökte tvinga mig ehheh. Nästa gång!