Funderingar kring pappan-fenomenet

Min syster var så lustig när hon här om dagen funderade över fenomenet unga pappor.
- Varför är alla pappor så snygga?, frågade hon mig.
Jag svarade genom att rycka på axlarna på ett sånt vis så att hon förstod att jag höll med henne, men inte hade ett svar på hennes fråga.
Efter en stunds tänkande säger Emmeli.
- Men det är klart, dom är ju pappor just för att dom är snygga!

Hur enkelt uträknat var inte det?
Är man snygg får man ligga och då får man barn! Yej!

Senare under dagen byggde hon på den här pappagrejen genom att se en pappa som inte var speciellt ung men ändå extremt good looking tillsammans med en flicka i yngre tonåren.
- Är det där en pedofil, eller bara en jävligt, jävligt snygg pappa?

3 comments:

emelie s. said...

jag älskar pappor. och barn, egentligen kanske jag skulle vara på jakt efter en sån. får gå och spana på vårdcentralen och sådär, där hänger det alltid snygga pappor med ungar i väntrummet. tipsa emmeli om det!

Anonymous said...

haha. klockrent!

josefin said...

jag brukar hålla med om det du skriver, men detta...? va? haha. håller INTE med. hm. tycker överlag att pappor inte är den som man liksom.... litar på. jag menar inte alla pappor, men överlag.
sen fine det finns många snygga, unga pappor. men det finns SÅ många fula pappor.
haha, vet inte ens varför jag kommenterad.:P PUSS