orka att pengar ska vara en sån viktig grej

Grät när jag fick mitt lönebesked idag. Har verkligen slitit som ett djur och försökt jobba så mycket som det bara går den senaste månaden, så får jag 5.300kr. Hur fan är det möjligt? Jag har jobbar över 100 timmar på det här jobbet, och tjänar 100 i timmen. Hur, hur, hur?
Väntar på lönebesked från andra jobbet också, hoppas det inte blir en lika stor besvikelse.


Och som om inte det kunde vara nog blev jag akut bajenödig efter "tröstciggen", och självklart när man minst vill och behöver det är pappret helt slut! En ruta fick jag torka mig med. EN! Resten kompletterades med hjälp av silkepappret ur min senaste skolåda.

4 comments:

Anonymous said...

Du får la kolla så rätt timmar och rätt timlön är registrerat på lönebeskedet. Om du skall tjäna som du säger så ser du ju med en gång om de skrivit fel.

evelina hultqvist said...

Men ja, jag är inte dum i huvudet. Ibland är det svårt bara, ibland är inte allt på pappret glasklart.

Caroline said...

hahaha, du är så himla mysig

SaraMy said...

Åh åh. Jag glömmer bort att rutinläsa din blogg ibland. Som nu senaste veckorna. Ibland brukar jag testa, när det inte finns nåt spännande att läsa, att trycka ner bokstav för bokstav, för att se vilka träffar jag får. När jag kom till T blev jag jätteglad! Men inte lika glad när jag läste det här.
Hände mig förra sommaren, fick en jättechock när jag såg lönespecen, satte mig och räknade lite och kom fram till att det definitivt varit fel. Ringde och krävde ett papper på vilka timmar dom lagt in och sedärja, en hel vecka var utelämnad!
Är man som jag så litar man på att alla högre instanser typ gör sitt jobb jättenogrant och sådär. Har lärt mig att jag jämt måste kolla allting själv, om det skall bli rätt. hoppas du fick dina pengar.