Jag har köpt en cykel

Idag köpte jag en cykel. Jag kommer knappt ihåg hur den såg ut för det var inte kärlek från första ögonkastet, det var bara jag och en gammal militärgrön cykel liksom. Kanske lite trist, men om jag målar om den i rosa eller mintgrönt så kommer säkert kärleken växa mycket! Annars är ju poängen att jag ska kunna ta mig fram genom stan och slippa spårvagnskort nu när det blir vår och sommar.
Imorgon är det meningen att jag ska hämta den, och sedan som premiärrunda cykla hem den till andra sidan stan. Kommer kanske ta timmar, och dessutom borde jag nog köpa en hjälm, men spännande ska det bli i vilket fall.

Jag köpte även ett par glasögonbågar idag som jag funderar på att sätta glas i. Har varit på jakt efter ett par nya bågar ett bra tag nu eftersom mina gamla bara får mig att bli yr i huvudet, men det har varit svårt att hitta några jag verkligen gillar.
Bilden gör dom inte riktigt rättvisa på grund av vidvinkeln, men men. Men visst fan är dom fina! Och billiga med sina 20 kronor.
Sjalen som jag har på mig fick jag i spontanpresent av min vän Mathilda förra veckan, har använt den varje dag efter det. Haha. Mycket uppskattad och användbar.


3 comments:

inte nu kanske sen said...

fina!

Anonymous said...

Men det där var bara för mycket bortförklaringar i samma mening, lägg ner bara.

evelina hultqvist said...

tack.

och till anonym: jag håller med dig, skrattade åt mig själv när jag läste alla bortförklaringar nu på morgonen. men jag skrattade inte åt din kommentar. jag tänker inte lägga ner, men du kan sluta läsa bloggen om du störs av den.