Källan i Kinna

Igår var jag i Kinna hela dagen och dokumenterade föreställningen Källan. Bakom den står tonsättaren Fredrik Hagstedt, och tillsammans med duktiga musiker från bland annat musikhögskolan, samt fotografen Gert Olsson framför de en väldigt spännande och vacker musikalisk show. Här följer några bilder från gårdagen:

Vid tolv gick bilen från musikhögskolans parkeringsplats och vi var fyra trötta människor som skulle hitta till Kinna innan lunchen var slut.

Utanför var det vitt vitt vitt, och dimman gjorde landskapet helt sjukt. Jag kunde inte riktigt fånga miljön så den blev rättvis från insidan av en bil.

Josefin var en sprudlande och pratglad chaufför och sångerska.

Väl i Kinna åt vi lunch på stadshotellet, och fortsätte sedan bort mot den fina lokalen där Källan skulle ta sin form.

Kinna konserthus är en byggnad från 1920 där nästan all färg gick i gammelrosa. Jag kände att jag hittat hem. Eheh.

Sedan satte musikerna igång med genrepet.

Eri Itoh är en violinist från Japan med en lång och intressant utbildning och kunskap i musik och om sitt instrument.

Rökpaus.

Genrepet fortsatte länge.

Och ännu längre.

Sedan började det bli dags för folket att sätta sig på plats i salongen.

Föreställningen var en musikalisk upplevelse som jag aldrig tidigare kommit i närheten av, mycket spännande och roligt. Jag sprang dock mest runt med min kamera och försökte fota så diskret som möjligt till den klassiska musiken.

Eftermingel på skrädderiet.

1 comment:

lyckorusimagen said...

Haha, vad märkligt att du helt plötsligt åker till Kinna av alla ställen. Denna hemska skithåla som jag flytt till Göteborg ifrån. Kul!