Självförtroendet

Sitter och finslipar min ansökan till hff, tänkte gå dit imorgon och lämna in den. Men tappade precis peppen lite av att se en smygkik på någon annans som sökt. Och vad ser jag? Jo, för mycket som påminner om mitt. Alldeles för mycket. Inte bara påminner, utan mer - samma grej som några av mina favoritbilder.
Sånt gör att man tappar peppen att visa upp sina bilder. Sånt gör att man tappar modet och hoppet om att komma någon stans och kanske vara lite unik.


Blää. Nu känner jag att jag kanske ska lägga ner allt, kommer ändå inte komma in. Inte en chans.

12 comments:

emelie s. said...

skärp dig och gå dit imorgon. jag vill att du ska söka, och komma in, och vara glad.

Anonymous said...

SÖK! du är så bra.

charles said...

kanske är det så att denna personen är unik. precis som du. bara det att ni tänkt likadant. nu. för att ni kanske är i samma skede av livet eller för att ni gillar samma musik.
kanske är det så att denna personen också är enormt begåvad. tänk att världen har sån tur isf. två begåvade människor. det måste ju vara bättre än en. oavsett vem den är. så tänk inte att du inte är unik. för det är du. och dessutom har du massor av saker att se, uppleva och känna som gör att dina bilder lixom du, ständigt förändras. foto är väl en slags dokumentation. samhällsskildring.
dina ögon ser sjukt fina saker. fortsätt förmedla det. snälla.

Anonymous said...

Du är en förebild för mig, för dina fina fotografier. Du gör saker precis så som jag vill få dom gjorda.
Du är grymt bra, och det är ju självklart att du ska söka!!

lyckorusimagen said...

SÖK SÖK SÖK SÖK!

Sofia said...

Precis, skärp dig! Jag känner inte dig men har kommit tillbaka till din blogg av och till i några år nu bara för att du tar så fina foton.
Du har fin känsla i dem!
Dessutom har du ju din hemsida plus utställningar i ryggen, det visar på att du hållit på med detta ett tag och verkligen vill fortsätta.
Gör ditt bästa och gå dit imorgon! Kommer du inte in kan du söka på andra skolor och dessutom fortsätta som du redan gör, för motiverad verkar du verkligen vara!

Petnoga said...

Du måste söka Evelina!

Anonymous said...

epp epp epp vad är det där för stil?
Du är bra!
SÖK!
Det värsta som kan hända är att du inte kommer in. Då är det bara att söka igen! Ingen dör!

sissel said...

jag har sett bilder på bloggar som folk ska söka in med till hff. och du är helt klart bättre!! kom igen googogoogooo

josefin said...

Ejan. För faan? Nu får du lyssna på din bästis (och en av dina största fans). Du är otroligt duktig (kul att jag precis råkade skriva fuktig, hahahaha), och du berör ALLTID med dina bilder. Tänk på hur många som inte ens känner varken Dig eller Dom på bilderna, och inte vet situationerna runt dig, men genom dina bilder skriver här på din blogg; "jag känner EXAKT likadant". Var och varannan jävla dag är det någon som kommenterar "du är så himla duktig", "dina bilder visar precis så som jag känner" osvosv. Du är _grym_ Ejan. Du kommer alltid på asbra idéer och roliga teman, och det berör.
Sök nu. Snälla. Inte bara för att du är grym, utan för att du måste få någon förändring i ditt liv. Du måste göra nånting nytt i din vardag. Snälla, lyssna på mig och tro på dig själv.
(Saknar dig förresten otroligt mycket och vill krama dig och klämma på dina goa tittz). Kom igen nu, PEJJAN!

Fanny said...

Du kommer komma in! Och om du mot förmodan inte gör det så måste du komma ihåg att du är grym på det du gör ändå, och så kör du nästa år istället, eller på någon annan skola. Jag har följt dig sen jag hittade din bilddagbok typ 2006 och det är för att du är väldigt unik och alltid berör med dina bilder.

Du kommer lyckas, det vet jag!

Anonymous said...

åh. jag har själv sökt dit, och jag tappar all min pepp när jag ser DINA bilder. du är fantastisk. klart du kommer in. jag, å andra sidan, kommer INTE göra det. haha. jättemycket lycka till.