Personen

Varför är jag en sån person som gör allting i sista sekunden? Bara för att jag råkar bo i Göteborg, och faktiskt har möjligheten att promenera till fotohögskolan på måndag som är sista dagen för att lämna in sin ansökan så tänker jag självklart göra det. Varför kunde jag bara inte haft modet och motivationen till att släppa ifrån mig det tidigare? Försöker intala mig själv att alla människor som sysslar med någon form av konst/skapande vägrar lämna ifrån sig sina verk förrän i sista sekunden. Tror alltid att man kan putsa lite till. Göra någonting lite, lite bättre. Tänka lite mer. Suck.

Hoppas jag inte får vinterkräk lagom till måndag och inte kommer iväg! Får skylla mig själv i så fall. Jag är ju rätt dum. Och lat.

2 comments:

kath said...

jag brukar också göra allting i sista sekund bara för att jag är en sån hemskt lat och odisciplinerad människa. brukar dock tänka att det är okej så länge jag faktiskt gör det. MEN om du nu har tid imorgon och är färdig med allt, sista-minuten-detaljer fixade eller inte, bryt mönstret och bara gör det, för du har så mycket talang och egentligen är det väl bara för dig att välja om det är imorgon eller på måndag du låter dem få se det.

Anonymous said...

jag är exakt likadan..