Tragiskt galet kul stört




Dagen börjar med att jag läser min grannes facebookstatus, och det står så här:

"Början på en underbar dag. På väg hem igår träffade jag och Anton en full tjej som hade fått sin mobil stulen, jag erbjöd henne att sova på min soffa då hon inte såg allt för glad ut. När jag vaknade hade hon stulit min mobil, efter att ha surat ett tag kom jag på att hon använde min dator igår, gick in och kollade om hon hade lämnat några spår vilket man kan säga att hon gjort,
hon glömde logga ut från sin hotmail. Hon har skickat ett mail till sin mamma där hon säger att hon fick sin mobil stulen men att hon redan skaffat en ny high five till henne. Vet vad hon heter , var hon bor. Vet helt enkelt allt om henne. Snart kommer min mamma så ska vi åka och hämta min mobil. Ska man sluta hjälpa folk i nöd när detta är tacken man får?"


Så jävla miserabelt, men samtidigt skitkul. Var precis ute och rökte. Kunde typ inte gå förbi hans lägenhetsdörr utan att börja skratta i tanken på vad som hänt. Det är så jävla sjukt, men med tanke på att han antagligen fått tillbaka sin mobil vid det här laget och dessutom fått ge henne en rejäl utskällning gör det hela mindre jobbigt och mest bara galet tragi-komiskt.
Väntar med spänning på att få höra hur det gick.

5 comments:

Anonymous said...

haha. smart tjej. hon lär bli jävligt häpen när han plingar på och vill ha sin stulna mobil. frågan är vem som blir mest häpen. hon eller hennes mamma.

Anonymous said...

whawhawha vad FIN DU ÄR I HÅRET!
och vad allas mammor blev engagerade. som förr i tiden. "jag ska säga till min mamma vad du gjort!!"

josefin said...

vilken granne är det??

evelina hultqvist said...

anders såklart :)

sissel said...

WOW, du måste skriva om fortsättningen (om du får veta den)!!