minnen #3

jag är åtta år gammal och får leka i en jättestor inomhussandlåda. jag får leka där eftersom jag har bestämt mig för att jag inte kan leka med dom andra barnen. tycker det är skönt. att slippa alla baciller och frågor.
i hyllan bredvid sandlådan finns miljoner små plastdjur som jag delar upp i familjer. och i en annan hylla finns det roliga spel som jag har fått spela tillsammans med hon som tittar på mig när jag leker med djuren. hon säger att hon vill hjälpa mig att må bra och kunna gå i skolan igen. jag förstår inte riktigt vad hon menar. tycker jag har det bra som det är, att leka ensam med djuren är det roligaste jag gjort på länge. och när hon antecknar i sitt block funderar jag inte ens över vad hon skriver, bara hon lovar att jag får komma tillbaks dit igen.

det lovar hon.

No comments: