Regn, samtal och hästar





Tisdagar betyder stallet. Det betyder inte alltid regn, men idag gjorde det det. Snöblandat dessutom. Jag gillar egentligen inte stallet, det är kallt och luktar illa. Men jag gillar människor, och jag gillar att jobba med mina fina tjejer vilket betyder att jag måsta ta del av deras intressen. Hästar är läskiga djur, har aldrig förstått mig på dom. Men det finns en häst jag tycker är helt okej, Ryan (på bilden). Om inte är dom i alla fall roliga att fota, vackra.
Innan stallet var det Peter, honom gillar jag sjukt mycket bättre än hästar. Han bjöd på té och pratade om sitt jobb. Jag pratade om sex tror jag. Sedan fotade jag honom i rosenlund, tills fingrar och tår kändes som isklumpar. Trodde jag hade förfrusit några fingrar som jag tappade känseln i, men så lätt var det inte. Jag lyckades tina på något vis.

Vill ha snö, en vinterjacka och bra skor.

2 comments:

aussiegirl said...

jag tycker att din blogg är trevlig.

evelina hultqvist said...

jag tycker att det är mycket trevligt att du tycker den är trevlig.