MIN TORSDAG I BILDER

Igår hade jag kameran med mig hela dagen. Har blivit ganska kass på att fota, men det gäller att jobba lite på att komma igång igen. Det här är min dag i bild.


Vaknade av att solen sken in genom fönstret efter en sjukt skön sovmorgon.
Kände livet i mig.



Gick en promenad, handlade nybakade frallor och åt ensamfrukost med stor kopp té och tidningen.

Kunde inte hålla mig från att posa lite. Tänkte börja med något slags fotoprojekt i vårat lilla kök. Hur det ser ut när vi äter frukost från morgon till morgon. Låter kanske löjligt, men jag tror det kan bli bra. Perfekt storlek på köket för det också, haha.

Tittade på ett plagg jag aldrig använt men ändå tycker om. Byxdressen Emmeli fick på beyond retros invigning som jag lyckades norpa åt mig.

På våran hallspegel hänger lite solglasögon och ett kort som jag sparat jättelänge från när Jonas Mekas hade uställning här i staden.

Längst ner på spegeln finner man apan apansson som jag sparat sedan jag köpte en väska som apan hängde på. Vad tjejen heter som gjorde väskan (och apan) heter ser ni om ni klickar upp bilden.

I badrummet har vi rosor.

Sedan satte jag upp håret, och kände för att posa igen. Den här gången på sängen.

Vi har konstiga persienner, men det blir mysigt ljus.

Jag gjorde ett besök i garderoben, den är ett enda stort kaos just nu. Dessutom har vi ett extra bord stående där. Någon som är intresserad av att köpa? Haha. Sedan bytte jag om till klänning och kände mig lite vårig.

Började fundera på vilka bilder som ska upp på väggen.



Åkte in till staden och träffade tjejerna. Det skulle såklart drickas kaffe och ätas sushi.


Självklart kom snuskan/Henke förbi och sällskapade när vi satt oss på da Matteo. Vi konstaterade även att jag, Emmeli och Vicky kanske var Göteborgs färgladaste trio dagen till ära. Härligt.


Sedan kom Joel och hämtade mig med bilen, och jag gjorde honom sällskap ut till förorten när han skulle lämna nycklar som han fått med sig från jobbet.


När vi kom hem fick vi besök av Stella. Lika söt som alltid.


Jag lämnade dock hemmets trygga vrå nästan direkt för att möta upp Emmeli och Vicky igen, ta med oss vinet och åka hem till Jenny för en sista kväll på länge med gänget. Här ler jag mitt såkallade hästleende, hade hemska komplex över det under min uppväxt eftersom folk alltid började skratta när jag skrattade - inte för att det var kul, utan för att jag såg så lustig ut. Men nu för tiden är jag stolt häst.




Jenny som barn bland massa fina polaroider som finns i hennes hem.


Vi hade en mycket fin kväll. Några glas vin, mycket skratt och prat om allt möjligt. När vi hade åkt hem fick jag ett sms från Jenny om att hennes kärlek Robin satt i en bil ner mot Göteborg för att få ha sista natten med henne innan hon åker. Jag blev så glad, så himla fint!

6 comments:

bea said...

älskar dina bilder! det är bara vardagsbilde rmen dom är så jävla bra ändå!
fin dag!

inte nu kanske sen said...

fint som vanligt. mer vardagsbilder!

Janna said...

Hjälp jag är kär i din blogg
4ever and all that jazz

evelina hultqvist said...

<3 fint att ni tycker om det. tack!

Olof said...

Alltså dina bilder är så underbara. och vardagsbilder är kul. och din lägenhet är ungefär precis så jag vill ha min. sjukt mysig dvs.

Ddns lmmng said...

hah... hur har jag kunnat missa bilden på jenny som barn. priceless.