kärleksdikten

imorse hittade jag en dikt på spegeln i badrummet hemma hos mamma och pappa. jag vet att den har suttit där i en evighet, men jag har liksom aldrig haft orken att anstränga mig tillräckligt mycket för att läsa den, *självupptagen*.
idag kändes det helt annorlunda. kanske för att det inte är mitt hem längre och saker och ting plötsligt blir lite mer intressanta då. jag började läsa, och i min fasa insåg jag att det var en kärleksdikt som JAG hade skrivit för såååå längesedan (och förmodligen varit väldigt nöjd med), och den har liksom suttit på badrumsspegeln där för allmän beskådning år efter år. det var en ganska sorlig historia som handlade om "ifall det var längesedan du sa att jag var vacker och menade det". herregud vad mitt hjärta var krossat och ihoplappat under mina tonår.
tack och lov att världen känns lite bättre nu.

funderar dock på att skriva någon söt post it och sätta upp på badrumsspegeln här i lägenheten tills joel kommer hem. ingen kärleksdikt, utan något mer konkrekt roligt och gött.

No comments: