Klockan är över två. Jag har haft huvudvärk hela dagen, ändå började jag dricka alkohol vid tre i eftermiddags och slutade inte förräns nu. Det är här väl antagligen ett fylleinlägg och egentligen borde jag gå och lägga mig, men på nåt sätt har jag fått upp bloggpeppen det senaste. vad fan beror det på? Att jag mår bra eller dåligt?
Jag lyssnar på musik från Joels dator och tror att jag föreställer mig hur han är ute och dansar med massa glada snygga tjejer medans jag sitter här hemma och är invalig, ful och tråkig. Jag vet innerst inne att det är en lögn, men iblanf är det bara svårt att förneka vad man hittar om man letar innerst inne i sig själv. Osäkerhet, självförakt och rädsla.
Igårnatt blev en vän till en vän nedskjuten i en hiss en liten bit härifrån. Allting är konstigt eftersom så flera i min krets har en relation till aningen tjejen som blev mördad eller... mördaren.
Vad händer egentlien? Hur fan är allting uppbyggt när det plötsligt kan bli så här? Jag blir rädd för mig själv och för andra. Helt plötsligt händer sjuka saker som är en alldeles för nära. Det har hänt så mycket dom senaste åren. Så har så många vänner som har försvunnit på konstiga sätt för att aldrig mer komma tillbaka. Blir både avtrubbad och konstigt berörd nu för tiden när det händer grejer, känns som man är "härdad", men det kommer man såklart aldrig bli. Ibland kommer man bara på hur sjukt allting är.

4 comments:

Anonymous said...

Kan låta märkligt, men ville ändå säga att du är något av en idol för mig. Ditt fotande är beyond fantastiskt. Tack.

Anonymous said...

du vet att du kommer på andra tankar när du väl begrundat det här inlägget om ett tag.
satt och läste mitt lilla fylleinlägg från i fredgsa nyss. det var ju helt sjukt. jag vet ju att jag inte är en anonym patetit som har mindre karaktär än en alkis.
ändå var det så jag kände just då.
ibland är livet jävligt konstigt.

josefin said...

men gud, vem har blivit skjuten?? och vem sköt? vad hemskt!
livet kommer alltid med sjuka vändningar när man minst anar det, det vet vi båda. tyvärr så kan det slå ner en ibland. hoppas du mår bra, sötnos. puss

bea said...

världen är skruvad.