Vattenpalatset

Idag har jag varit på vattenpalatset i lerum och badat! Känns som att jag svalt en liter barnkiss, minst. Hoppas inte!!! Annars var det korv, pommes, snoriga näsor, rumprännor som blottades och springande barn som egentligen är för gamla för sin entusiasm (så som jag minns det från min barndom. kanske var jag ett av dom där springande glinen?)
Anledningen till mitt besök på vattenpalatset var S. Hon ville simträna och valhalla var stängt för tävlingar. I fyra timmar plaskande vi runt i vattnet, jag fick röda ögon men kände mig också väldigt stolt över S som övande och övande.
Jag hade lånat en baddräkt av min mamma, och en av min syster. Ingen av dom satt speciellt bra men i slutänden bestämde jag mig ändå för att den genomskinliga adidas-baddräkten utklassade mammas tub-baddräkt av märket panos från 80talet. Fick ovanligt mycket uppmärksamhet från äldre män med hängbuk *undrar varför*.

Två frågor:
1.) Varför får handikappade och bäbisar byta om i samma omklädningsrum. Varför får dom ett separat som är långt bort ifrån "dom vanliga" omklädningsrummen? Lugn och ro? Eh.
2,) Varför är gräset grönare?



På vägen hem gick jag förbi en resväska i en tunnel. Det var läskigt.


Hopp och lek!

No comments: