jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket

Det tog längre tid än vad jag trodde att läsa ut den där lilla boken. Kanske för att jag gjorde det till min spårvagnsbok och sällan åker mycket spårvagn. Idag när jag läste ut den var jag på "rätt" humör tror jag. När jag läst ut sista sidan ville jag till och med läsa den igen. Bli berörd på rätt sätt. Vi får se.


"När vet man att det är slut?"
"Kanske när man känner sig mer kär i sina minnen än den man har framför sig"

5 comments:

emelie s. said...

vad är det för bok?

jag vill ses snart, gärna hemskt snart. men just nu är jag oerhört förkyld och ska försöka repa mig lite så att jag orkar jobba och tjäna pengar och sånt där annat nödvändigt, livsviktigt, jättetråkigt.. men i helgen kanske? fotomässa, ska du på den?

puss

Anna Ileby said...

Åh den där boken är fantastisk! Utan tvekan det finaste jag läst! Kände mig som en ny person efteråt....fånigt men sant

SaraMy said...

det där citatet var väldigt betänkningsvärt. väldigt.
Och sorgligt fast lite tröstande.Och lite in your face. Beror på hur man använder det.

evelina hultqvist said...

"jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket", heter den.

och ja, det här citatet gick rakt in i hjärtat, men jag har haft lite svårt för boken i helhet. därför jag kände att jag vill läsa den igen tror jag.

Anonymous said...

jag älskar den där boken, och just den där sidan. åh!