XpussX

Hissjäveln ska såklart börja arbetas med klockan sju på morgonen, och i det här huset låter det som att det står någon precis bredvid ens säng med slagborr och fixar för glatta livet. Jag stod inte vid mer vid 07.45 idag, gick upp och gjorde en rätt tattig frukost och funderade över vilket fönster som skulle vara smidigast att kasta sig ut ifrån om dom inte slutade snart. Under frukostens gång inser jag plötsligt att ljudet varit borta ett tag. Är det arbetarna som har frukost eller är dom klara med helvetesborren? Jag och Joel skyndar i badet för att "fira in" våran 6-månaders dag på bästa möjliga sätt i lung och ro. Efter badet tänker jag powernap, kryper ner varm och naken i nya lakan och tänker att den här morgonen kanske inte blir så dum i alla fall.

Strax efter det börjar dom borra igen.

Snart ska jag på bakrådgivningsmöte. Ja just det! Sug på ordet, b a n k r å d g i v n i n g. Det låter helt sjukt moget och seriöst, haha. Jag förstår dock inte vad dom ska ge råd om. Ehh.. "om du tar tusen kronor från ditt första konto och flyttar det till andra så har du tusen kronor mer på det och tusen kronor mindre på det första".
Dessutom är jag inte precis miljonär. Min ekonomi kan väl inte kännas viktig för dom att hjälpa till med? Men det ska bli spännande i alla fall... tror jag?

Nej, nu är det dags att försöka klä sig lite vuxet så att man får respekt på banken (hoho, skoja). Bajsa hade inte varit dumt att hinna med dock.
So long.

1 comment:

Anonymous said...

haha fan va jobbigt!