Eh, okej

För er som trodde att jag varit bortrest i helgen så trodde ni fel, för när jag stod i receptionen på hotellet i fredags eftermiddag och skulle checka in mig och min brukare visade det sig att hennes mamma hade skickat iväg oss fel helg(!!!) Tack gode gud att vi inte hade åkt till norrland utan att resan gick till vår egen stad stad Göteborg. Gubben i incheckningen skrattade gott åt oss och önskade ett fortsatt lyckat liv. Hmm.
Lite snopet att stå där med överfull resväska och få åka hem igen. Samtidigt var det väldigt skönt att få lägga sig i sin egen säng den natten.

I lördags gick jag upp i ottan, eftersom jag inte hade en enda plan för helgen så kändes en tidig lördags loppis helt rätt. Och ja, det var HELT RÄTT! Fyndade ett skitfin hallbyrå och ett bord i samma stuk för ynka 280kr. Borde fota när jag orkat ladda mina kamerabatterier.
Jag åkte hem och städade som ett djur. Låg under diskhon och skrubbade bort fläckar som kändes äldre än mig. Sedan försökte jag få ordning på alla sjuhunerafemtiotvå påsar som legat där under och vuxit sig galet många senaste året. En tredjedel av påsarna kom från systemet, minst.


Ikväll blir det bio - låt den rätta komma in. Snälla gode gud, gör mig inte besviken på filmen! Känns som att det är lätt hänt när man läst boken och älskat den.

1 comment:

Anonymous said...

Skulel vara kul att höra vad du tyckte om filmen sedan:)