Romantiken

Har precis ätit två helt sinnessjukt flottiga kanelbullar. Det är nog bara min syster som kan baka nåt så njutningsfullt-illamåendeframkallande. Befinner mig i Öjersjö, nästan Sveriges rövhål (men inte riktigt). Personligen skulle jag vilja kalla Öjersjö för Sveriges hårigaste bullfitta (inte långt ifrån rövhålet, uppe på ett "berg" med mycket växtlighet, typ granar och så). Inte fullt så ful som rövhålet, men inte lång därifrån heller.
Skulle för övrigt jobbat ikväll, men tack vare min brukares dåliga framförhållning vid sjukdom/förkylning/ingen ork till aktivitet så sitter jag nu framför datorn, jäser och får betalt!! wee

Dags att byta samtalsämne.

Igår firade ju jag och Joel 6-månader. Vi hade pratat rätt länge om att verkligen hitta på nåt mysigt bara för att. Och som alla vet så skiter det sig alltid när man försöker och verkligen VILL... eh, bara för att.
Det sket sig ganska rejält igår också. Vaknade som två vrak strax efter soluppgången av byggarbetarna från helvetet. Sedan hade jag ett rådgivningsmöte på banken och var tvungen att dra dit. Kylan utomhus var dödlig - och det var just där vi spenderade större delen av dagen, UTE alltså. Drev runt i staden utan att riktigt lyckas uträtta några speciella ärenden.
Eftersom jag inte fått någon ro under morgonen flippade min mage ur totalt dagen till ära. Jeansen var på gränsen till att spricka och jag kände mig inte precis i mitt esse. Det stora samtalsämnet blev problem med tarmarna, uppsvullen mage, bajs etc.
Vi åkte hem framåt kvällen för att laga god middag (det tål att påpekas att Joel precis innan detta ätit en "ensam-middag" på ett hak i stan medans jag drack en öl och tittade på, haha). Vi började med att tappa upp ett bad, och hälla upp varsitt glas vin. Väl i plurret flödade inte precis romantiken. Jag somnade på direkten, och som om inte denna stämningsdödaren kunde vara nog hade jag tydligen snarkat också. Badet blev en flopp och vinglasen stod orörda.
Dagens bästa (förutom Joel som såklart alltid är bra) var våran mat. Eftersom jag inte ätit nåt mer än en äcklig linssoppa på hela dagen var det en fröjd för mina smaklökar när vi dukade upp alla godsaker vi köpt tidigare under dagen (bland annat riderheims kronärtskocka!!). Vi avnjöt maten framför nån svensk deckar-serie, Höök eller vad den heter? Sedan gick vi och la oss, och somnade direkt. ROMANTISKT! Det är ingen idé att försöka, det blir så mycket bättre då.



Var det nån som hängde med? inte jag heller

-

3 comments:

Mazza said...

fin blogg!

Anonymous said...

vadå härliga bilder liksom! å nej ja hängde inte riktigt med men who cares :P

Anonymous said...

Men Gud ja, jag och min pojkvän skulle fira ett års idag igår, inte direkt den bästa dagen jag varit med om. Man ska helt klart sluta ha förväntningar.