En busschaufför

Åhh! Helt plötsligt blev jag bara så lycklig. Det här med att lägga ner alkoholen kan nog inte kännas mer rätt. Har haft min bästa lördagskväll på länge tillsammans med några utav mina bästa vänner i en skrattslava blandad med lingonsaft framför tvn. Melodifestivalen slutade (som väntat) med att skräcködlan Perelli vann, men till och med det känns okej just nu.

För att komma till själva huvudsaken av min totala lycka vill jag berätta om resan hem. Bland massa fyllon på Nils Ericssonterminelan känner man sig som en fräsch lite pinga när man är nykter och nykammad. Jag satt inne på kebaben och åt en glass i väntan på att den äckliga nattbussen skulle komma. Det är sällan man ser fram emot resan hem på en lördagsnatt, men någonstans i bakhuvudet har man ändå hoppet av att den där busschauffören ska sitta bakom ratten, och ikväll gjorde han det. Helt klart bäst i världen på sitt yrke, eller i alla fall finast. Jag kände att jag sken upp som en sol när jag såg honom sitta där.
Satt och zappade på min ipod hela resan utan att lyssna klart på en enda låt, tjej efter tjej klev på bussen med ett sånt där fåraktigt leende som jag antagligen själv haft på läpparna tidigare.
Vid sista hållplatsen (som är min) kliver vi av, jag, Emmeli, Elias och något "hej vi är födda på 90talet-par". Vi ropar tack och hej för en trevlig resa, och börjar vandra hemåt. Då kliver han ur bussen och börjar vinka på oss att komma tillbaka, han undrar om vill åka längre, han har lagt märke till att vi brukar åka en bit längre när bussen kör långa rundan, och erbjuder sig att köra ändra fram till vår dörr. Haha. Så himla sött! Vi står där och småpratar om killen som ligger däckad i bussen, skrattar åt allt och inget. Innan vi skiljs åt rabblar han upp sitt schema inför nästa vecka, ifall man skulle vara sugen på att åka lite buss.

Det går typ inte att förklara hur bra och genomgod den här snubben verkar vara. Man blir så glad bara av att se honom, och han bara för fin och snäll. Hade varit sjukt kul om han läste den här bloggen, haha. I så fall undrar jag: vill du gifta dig med mig?

4 comments:

Anonymous said...

han skulle ju droppa fru och barn direkt. vem skulle inte godta ett sånt frieri liksom?

Anonymous said...

ja, tack för igår. verkligen den bästa kvällen på länge! kom tillbaks snart.

grym chaffis. du borde satsa.

Anonymous said...

lät underbart med chaffisen. hur är ett "hej vi är födda på 90talet-par" förresten?

evelina hultqvist said...

tlvott: For shu, om han nu var i fru och barn åldern. Men faktum är att han är i den perfekta åldern, dvs. lite äldre än mig. Haha.

jenny: det kan du räkna med att vi gör, jag älskar ju att mysa.

anonym: väldigt underbart. det är synd att en känsla som den inte riktigt går att förmedla i en text, inte heller det där med "hej vi är födda på 90talet-par", men där jag bor är det ett halvbrattigt omyndigt par som lånat någons legg, varit ute och festat och åker hem lite för tidigt för att knulla.

det ljuva livet om du frågar mig.