tid som går

alltså. senaste veckorna har varit sjuka för mig. haft så mycket "måsten". Jobb, skola och annat fix att jag tänkt att det här kommer bli min undergång, men icke! jag överlevde, fick klart allt jobb i tid, avslutade sommarkursen, styrde tillsammans med mina klasskompisar upp ett riktigt lyckat vernissage samtidigt som jag både hann äta och sova några gånger.
blev full ett par gånger också. sämsta möjliga grej när man har mycket att göra med så skönt för stunden när man är stressad som ett as så det är fan värt det.
igår började yrkeshögskolans termin för oss igen. en dags ledighet fick jag efter avslutade jobb osv. hade fått ett mejl om att vi minsann skulle köra igång i 110% från första dagen. jag hade ryckt på axlarna och tänkt "visst, visst..." men det stämde. 110% är det som gäller och innan dagen ens var slut så hade min mage gett upp hoppet om ett värdigt liv. men fuck it. tillvaron är spännande just nu i alla fall och lite magknip ska jag väl tåla.

No comments: