Sthlm Fashion Week

Modevecka i Stockholm. Fick feber efter en dag. Har ätit värktabletter så att jag inte ska känna min egen kropp, tittat på fantastiska visningar och trippat runt i skor som gjort mig lite längre. Så känns den här världen för mig, man trippar runt. Väntar kanske på en lucka att få ta ett steg in i någon gemenskap och vara social. Min hjärna försöker fortfarande pussla ihop hur allting fungerar i en sån här modevärld. Om det är ytligt eller hjärtligt. Hur man ska vara för att inte bli utstött eller ensam men samtidigt få vara sig själv.
Dessa dagar har jag känt spänning och lycka, men också mycket ensamhet. Har inte pratat med många alls, suttit långt fram på visningar och sett kända ansikten och gemenskap men bara varit någon som betraktar. Ska man använda sina vassa armbågar för att visa att man finns? Problemet är i så fall att mina vassa armbågar inte är speciellt vassa alls.
Jaja, dom som känner mig vet att jag är rolig i alla fall.














3 comments:

Veronica said...

Måste bara säga till dig hur vacker du är!! Och en sådan inspiration både i stil och som person. Tack!

Anonymous said...

vilka snygga sandaler på 6:e bilden, vet du vartifrån de kommer :)

evelina hultqvist said...

Veronica: TACK! Du anar inte hur fint det är att få höra sånt!

Anonym: Dom kommer från h&m och kostade 499:- Sköna som tusan!