vill att det ska sluta snöa!

jag hatar det här vädret. jag HATAR det verkligen! när julafton är passerad vill man ha vår så snabbt som möjligt, inte utomjordisk kyla med massa mer snö som ska bli till slask, förstöra kläder och ge förkylningar. varför i hela jävla friden ska vintern vara så lång för?
dessutom har jag på senaste tiden blivit tre par skor rikare. skor som jag vill kunna använda rikare alltså!!! i-lands problem, jag vet. men ändå!

jag kan i alla fall trösta mig med att jag hade en av dom absolut bästa och finaste kvällarna på väldigt länge igår tillsammans med familj, släkt och vänner hemma hos mina föräldrar där vi firade min lillasyster som fyllde 18 år.
det var en go blandning av släkt, vänner, poliser, alkohol, reggae, mat, barn, presenter, skratt och kärleksfulla ord.

det kan jag leva några veckor extra och längta vidare efter våren på! men kommer den inte snart så får den stryk.

7 comments:

Varför vara perfekt.. said...

ja, nu har barnen fått sitt, nu kan vi vuxna få vår!

Anonymous said...

fan, sluta klaga på vintern. om du inte gillar det får du väl flytta till något varmare land, jeez

evelina hultqvist said...

haha, ja för det är ju enda alternativet om man tycker att vintern börjar bli seg. lämna allt, jobb, familj, vänner och flytta?

mycket enklare (och billigare) att klaga.

josefin said...

fan här nere är den -20.:( jag är sjuk. självklart.

heidi said...

men faktiskt så är jag en mycket lyckligare människa sen jag flyttade från göteborg till uppsala och slapp det där jävla slask&vind-vädret!

evelina hultqvist said...

jossan: -20 låter sjukt osoft. kom hem till sverige ett tag vettja! hehe.

heidi: haha, ångest att höra. jag som kan se mig själv bo kvar i den här stan livet ut fastän jag kanske inte vill.

Anonymous said...

fan, hellre snö än +grader och slask/svensk "sommar" med +13 och regn 90% av tiden.