Hej helgen och hejdå

Jag börjar bli gammal. Orkar inte vara ute och slira som förr i tiden, två kvällars/nätters festande nu i helgen slog ut mig totalt! Lördagen var dock brutal, först skumpa-middag, sedan födelsedagsfest, efter det båten och sist men inte lugnast svartfest på konstepidemin. Massor av rödvin, skumpa, drinkar och inte minst öl - en spännande men ganska dum blandning. Var inte hemma förrän efter klockan 6, stupade i sängen och sov som en stock till söndag förmiddag då jag vaknade av att Joel var påväg ut genom dörren. Det tål att påpekas att jag faktiskt inte var så full, bara totalt utslagen eftersom fredagen också bestått av festande till sena natten och alkoholintag. Efter att Joel gått så kunde jag inte somna om, och en halvdag i soffan räckte för att trotsa bakfyllan och ta mig hem till Astrid där det var pepparkakshusplanering. Så medans konstnärssjälarna höll på att bygga en väldigt ambitiös modell av huset låg jag i Astrida säng och byggde upp mina hjärncellar igen genom att läsa dagstidningen, äta godis och fota mig själv. Gött.




No comments: